Alingsås 21-22 nov08

vi kom, vi såg .... ja, vi åkte ju i fredags morse kring 05.30, framme 4,5 timmar senare, in på vårt boende (lägenhetshotell centralt i Asås), rasta hunden och så fick han kolla in nya stället vi skulle bo på!

Gjorde oss i ordning för att åka till kapellet och begravningsakt med efterföljande jordfästning för lilla mormor, Fred ville inte gå in i buren utan lade sig under sängen, förstod honom faktiskt ... till slut in och kurade in sig i sina plädar.

Ett fantastiskt fint avsked blev det, många tårar fälldes och många tankar gick igenom våra huvuden denna timme. Sedan följde vi kistbärarna till graven där vi sedan tog avsked, en efter en. Mitt avsked blev ett inplastat hjärta med dikten jag hittade (skrivit i annat inlägg tidigare) och tillsammans med 3 stycken små kallor (min brudbukett var 3 stora kallor, därav blomvalet, alltså en kärleksbukett från mig till min kära mormor).

Efter alla avsked drog så hela följet till en italiensk restaurang där underbar mat och dryck blandades med många minnesbilder från allas vår tid med mamma/mormor/farmor - min ena morbror delade med sig av minnen från deras barndom med mormor och morfar och fick med sig sina syskon på minnenas resa, helt underbart för alla och vi kunde skratta och le för att vi ju fått ha alla dessa minnen tillsammans, alla på olika sätt men med samma människor.

Alla kramade om varandra och tackade för dagen vi kunnat ge mormor, likväl som morfar samt varandra - vi är ju delar av varandra på sätt och vis och nu är det bara vi kvar, en epok och samlingspunkt har gått i graven, det åligger oss att se till att vi nu träffas och hittar nya samlingspunkter hos varandra!

Jag och Leslie åkte hem till vår lille Fred och umgicks ett tag, gick en promenad i snön (som han älskar och som kom när vi satt på restaurangen, stora härliga flingor), bytte om och drog sedan till mormors och morfars lägenhet där några samlades under kvällen och där vi också gick igenom sådant som skulle packas till alla och envar. Fick flera härliga minnessaker med mig hem, bland annat en liten byrå med tillhörande spegel, den som de alltid haft och som får en central placering i vårt nya hem (tack Leslie för att du förstår!)!

Några bilder från graven dagen efter begravningen tog jag, fler har jag på G ... tyvärr super-dålig kamera denna den gamla (och den nya är fortfarande inte inlämnad för lagning, suck)
Graven 22 nov Graven 22 nov

See you in nästa inlägg ;-)

HugsiHugsiΦ

Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?