Lever fortfarande på ångorna av lördagens positiva besked...

ja, om hur långt vi faktiskt kommit med vår härlige fyrbente vän, Fred the vov!!

Känns så sjukt bra med hans reaktioner, hans sätt gentemot förare/matte, publik, beskrivare, figgar och inte minst testledaren Carola! Hur trygg han faktiskt kände sig med mig som förare, att jag tog hand om allt och hur villig han var att fortsätta vidare, typ "Vad ska vi göra nu va matte..." och ville dra vidare efter avslutat moment!!

Denna dag ger så mycket i form av positivism inför framtiden och ger styrka till de dagar då det kanske inte går så mycket framåt! Att vi ser resultat både som i lördags men framför allt hemma, i vår vardag, ja för den är ju viktigast för oss, att vi och vår hund funkar ihop och att våra signaler till honom är så tydliga att han aldrig behöver undra eller missförstå.

Avslutar med mer positiv hörsamhet från helgen:

Jag, matte fortfarande, går ut i kallfarstun för att hämta en grej och Fred glider ut med mig, jag upptäcker att dörren till altanen är öppen och vi har ju ingen grind neråt trädgården så det är alltså fritt fram att dra iväg (dessutom har vi tagit ner staketet mellan oss och grannen så mycket gräs att utforska på den sidan också och så mycket grönare det är också) - innan Fred hunnit fram till dörren, så säger jag bara "Stanna" och direkt när han gör det säger jag "Kom" - HAN LYDER DIREKT OCH GÅR INTE ENS ÄNDA FRAM TILL DÖRREN I EFTERHAND utan kommer och går in när jag visar med handen och säger "Varsågod" till att gå in!!! Me proud och lycklig - det ska bli så kul att fortsätta med dessa små steg, för hellre små myrsteg att samla på när det är framåt en sjumilakliv bakåt som vi faktiskt levt med tidigare (vårt fel, vi vet)!!

Så... nu drar jag på lunch! Ha en bra dag alla!

HugsiHugsi
Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?