Svenska-lektionet met

Mia the real klantovicha (svenskpolska)

Det är att böja tralla, here it comes:

Tralla (ndes) nerför trappan från arbetsplatsen på 6:e våningen, glad för att solen sken, vårsolen igen, på avsatsen  mellan plan 4 och 3 så,
Trilla (de) hon, hon med de för långa ledbanden tog hela tyngden på vänstra "ledbands-benet" och foten vek sig, från höjd landade hon på denna fot,
Drulla (de) ner på golvet, klantalantatanten, att hon aldrig lär sig - ledbanden är för långa, gå som vanligt människa!

Detta ovan betyder:
1. att det är en kraftig stukning, foten är som en fotboll, fotknöla är enorm (små fötter, stor knöl - ja ja, en knöl till jag vet)
2. att ledbandet tänjts ut lite till och jag behöver in till akuten - men det får bli i morgon i så fall, vi har son idag/kväll/natt och kan inte i alla fall åka in
3. att jag antingen slipper kryckor eller inte, sjukskrivning är out of the question (som vanligt, hellre krycka till jobb än vara hemma och helas, gammal "käring" gör så gott hon kan).

I'll be back (som Arnold-mannen skulle säga, jag dock med lite mer aj-aj-röst, ja lite ynklig sådär, kan du hämta? ja ni fattar).
Postat av: Veronica
URL: http://grandby.blogg.se/ 2009-04-24 / 21:09:00

Har du en förebild eller inspirationskälla? Skulle vara intressant att få veta vem/vilka (:


Postat av: Jenkan, Leia & Xena
URL: http://www.jenkan.se 2009-04-25 / 21:39:02

Nämen vad uschligt! Stackare, hoppas att du blir bra snart!! Passa på att låta familjen slava nu ;)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?