Mer från igår, nu om och med Fred

the vov Allmighty dog! Ja, det handlar om hur han är och har varit vid de tillfällen vi monterar saker tillsammans jag och Leslie, ja det har ju hänt några gånger nu i och med flytten (nermontering från hus och uppmontering i nya huset). Oerhört stressande för Fred såklart, precis som allt i och kring en flytt så är detta saker som ger honom huvudbry "Ska jag ta hand om det här nu, fy f-n va stökigt de har det de häringa tvåbentingarna jag bor med, nu måste jag kolla av här och nu går de hit, då måste jag kolla av det" - ja ni fattar hans liv/jobb som "kontrollant" ju i viss mån återkommer när nya saker händer och när vi är i annan sinnesstämning (packa, stress, flytta, stress, hämta hit och dit, stress) - han läser oss ju som öppna böcker lillemannen och vill då ta sitt ansvar.

Det som tidigare varit ett problem, eller snarare något vi fått jobba på vid varje tillfälle, det är Freds instinkt att vakta Leslie när vi ska montera ner eller upp saker, vi har själva räknat ut att det nog handlar om att Leslie oftast sitter på golvet och pular samt att jag kommer in i rummet gåendes, blir stor och hemsk när jag kliver in, Fred ska direkt skydda husse då! Vi har fått jobba med signalerna att jag får komma in, att Fred inte behöver vakta (dvs morra och se allmännt dobermannig ut, tror han), tar honom lugnt från platsen, visar att vi hör dit allesammans osv osv.

Eftersom det ju hänt ett antal gånger nu sen i höst och fram till nu, så är man ju lite beredd på hans vakteri och förbereder sig mentalt på att agera, och precis så var vi igår - vi skulle ju bära soffor, sätta på klädsel, montera sängstommen osv - beredda! Och vad händer!! jo, han tittar bara mellan oss "montörer", vi tittar inte tillbaka utan är bara, fixar på, flyttar på honom om han är i vägen (vilket han givetvis är, nyfiken i en strut skulle ju vara mellan soffan och tyget, dvs innuti, men vi vill inte ha en sån knölig soffa ju), färdigställer vardagsrummet och går upp till sovrummet för vidare montering. Fixar och pular, monterar, lyfter tillsammans, jag hämtar grejer till Leslie (som vanligt i golvställning), stiger in och ut ur rummet, är otäckt stor OCH INTE ETT LJUD UR FREDS STRUPE, inte en ansats till morrning, inget behov av att hjälpa husse, inget vakteri mot eller för någon av oss!

VI HAR LYCKATS, HALLELUJAH MOMENT GÅNGER EN TRILJON (eller fler än jag själv kan säga, jag vann, trallalla ja ni vet från när man var liten) - Fred är trygg hos oss, vi ger honom tydliga och bra signaler, han behöver inte jobba som väktare av de fåniga tvåbenta förvirrade typerna längre, han kan äntligen bara vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa och njuta av sitt liv hos oss, för vi tar hand om allt, han kan chilla dog-life hela dagarna!!

Vi är the happy people idag, mer än i går, och säkert mindre än i morgon - för den här resan är bara i början, vi har precis startat och det kan inte bli sämre - mot nya mål ...... Hej världen, nu kommer vi, TheBakers & Fredthevov on tour!

HugsiHugsiΦ
Postat av: Emma Damm
URL: http://emmadamm.blogg.se/ 2009-02-18 / 09:37:31

Åh så tråkigt. Men nu kan du ju köpa nya :-) Dom är hur snygga som helst. Ha en underbar dag Mia! kramar


Postat av: Britzyk
URL: http://blogg.bellocean.com 2009-02-18 / 12:11:32

Oj, vad jobbigt att han vaktade sådär tidigare. Bra att han inte gjorde det igår för att vakta inom familjen är ju inte ok eller normalt...

Hur har ni lyckats hantera det så pass länge?



Kram

Britzyk


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?