Solen skiner - kan det vara våren

som påbörjat sin entré? Ja, drömma kan man ju i alla fall göra, att våren snart är här, yllesockorna åker av, vinterkängorna görs i ordning och ställs undan, fina och välputsade vårskor (ja, ja, eller stövlarna som är blankputsade, vi har ju hund) tas fram och ställs på plats i hallen, tjocka jackans fickor töms och hängs sedan in i klädkammaren tills nästkommande vintersäsong och i stället tas den fina, ljusa vårjackan fram (och den där man har på Hundöarna på Drottningholm i regnjacksmaterial också förstås) mmmm drömmer vidare ....

Vill åka hem, nu när solen skiner som mest, ta på mig varma kläder, lägga tjocka dynan på utemöbelns soffa, ta ut de härliga plädarna (som går att ha ända upp på ryggen och knäpps fram med tryckknappar, som att sitta i en sovsäck som är öppen uppe och nere typ), kaffe, en god smörgås, vov med någon kulig leksak, springandes runt på vår tomt, i full fart med sina små pinneben :-D mmmm vilken härlig dröm ....

Och så halkar jag in här, när jag ska logga in för att skriva detta inlägg och blir så sjukt sugen på, inte bara den som bloggägarinnan satt som etta, nä jag vill ha fler (först den och sen den och den .... )!! Alltså, jag brukar inte ha cravings så här, men nu vet jag inte vad som hände - det är nog våren som kommer ändå! Eller vad tror ni? För då brukar man ju bli lite tossig ... ja, det är nog den som kommer (för jag är ju inte att betrakta som tossig några andra gånger under året, så det så *hihi*)!

HugsiHugsiΦ
Postat av: Malin och packet
URL: http://www.metrobloggen.se/Maleh 2009-02-28 / 10:54:57

Vi har fått massa snödroppar här i södern :)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?