Tråkigt när man läser in mer

i de skrivna orden än vad faktiskt har skrivits, man blir så matt när man får uppgiften (vet inte om jag blev så glad att få sån här information, får nog säga upp den prenurerationen tror jag) om hur det någon man känner skrivit sedan skrivs ut helt annorlunda. Ja så ändrat att det faktiskt blir som om den som skrivit kan tolkas som en riktigt stor skitstövel i stället för att det faktiskt är en dialog där båda har haft ord med i laget samt att kontentan sedan blir ett resultat av långa ordväxlingar. För att tydliggöra så får ni exemplen här nedan:

Det skrivna (märk nu också efter en längre ordväxling via mail och några års diskussioner ligger också bakom detta resultat):
1. "Jag ångrar inte mycket i mitt liv, men en sak jag verkligen skulle velat ha ogjord, det är att ha inlett ett förhållande med dig överhuvudtaget. Då hade jag sluppit all skit helt enkelt. "
2. "Skit samma, nu är det här bara för mycket, du har än en gång gått över mina gränser, jag vill verkligen inte ha med dig att göra mer, du får mig nästan att spy av ilska."

Tolkningen:
1. "Jag önskar att jag aldrig träffade dig ..."
2. "Jag spyr när jag tänker på dig ..."
 
Gissa hur bra det blir när ord rycks ur sitt sammanhang och sedan läggs ut i en ny text på en blogg - tror ni att den man skrivit om blir sedd med blida ögon, dvs tolkningen av det som skrivits?!? Tror ni att andra då ser helheten eller väljer att gå på en linje och tycker då synd om den som tolkat?!? Hur ser läsaren, en insatta eller den oinsatta, på det skrivna ordet då de inte har hela sammanhanget och också bara får en sida av myntet till sitt förfogande????

Så nu har jag bidragit med den sanning som ligger till grund för tolkningen .... de långa och oändligt jobbiga ordväxlingarna slipper ni!! Och jag har skrivit av mig den inre frustrationen av att finnas mitt i detta stormens öga och där det aldrig tycks ta slut med "skitsnack", varför kan man inte bara leva sitt liv på allra bästa sätt och inte förstöra för andra!!

Nä, nu går jag på lunch .... ses snart!!

HugsiHugsiΦ
Postat av: Mia
2009-02-02 / 13:11:43

testar bloggkommentarer


Postat av: Leslie Baker
2009-02-02 / 14:56:59

Märkligt att inte kunna tyda vad som står, trodde inte det var möjligt att tolka dessa uttalanden på det sättet. Uppenbarligen stora problem med läsförståelsen...


Postat av: Mias svar till Leslie:
2009-02-02 / 15:09:30

Det har ju hänt flertalet gånger så vi borde vara vana vid det här laget, men man vänjer sig aldrig tror jag!!


Postat av: Anton
URL: http://www.metrobloggen.se/an2n 2009-02-03 / 00:18:05

Jobbigt att min kommentar inte lyckades komma med tidigare idag, försökte säkert 10 ggr. Tack för alla kommentarer idag ska se till att du får massor att läsa imorgon, är ledig i två dagar nu så nu ska det bloggas:)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?