Jag blev, om möjligt, ännu kärare

i min man nu på förmiddagen - han är helt fantastik och jag är så glad att vi träffades då där kalla vinterdagen, den 5 januari 2003, när ödet hittade oss att finna varandra!! Det finns verkligen mening med vissa saker i livet när man tänker efter, här är en av dem för oss i våra liv!

Han kan verkligen konsten att få mig att må bra - att få mig tillbaka när jag är ute på "inre äventyr" (dvs grubblar för mycket), ge mig energi att orka när livet känns tufft (som nu med en oerhört hektisk höst, mycket stress och lite fritid) - och att förstå vad som är meningen med våra liv! Meningen som är att bara vara, med varandra, med vännerna, familjen, att ta tillvara allt det fina i vår vardag, att skapa tillfällen för lugn och harmoni i denna vardag!! GUD VAD JAG ÄLSKAR DIG, MIN KÄRESTA OCH TILLIKA BÄSTE VÄN I VÄRLDEN - tack för att du är du, mitt i stormens öga, där du står rak som en fura och håller upp vår värld!!

OK, innan jag blir alltför gråtmild (liten tår rinner här, en lyckotår) så måste jag ju berätta vad han gjort! Jo, i mitt postfack nu på förmiddagen låg ett kuvert, ett tjockt ett och i detta kuvert låg en box, en Smartbox innehållande 46 sköna aktiviteter att välja mellan - allt från att Relaxa på dagspa i Stockholm till Lammsafari på Öströö i Tvååker och det står mig fritt att leta mig fram till valfri aktivitet och göra den med enbart maken, någon vän eller flera vänner/fler ur familjen - men självklart väljer jag att ta med mig maken, han den underbare!!

När jag varit en suris/neggo/tväris en tid pga stress, ja då kommer det här från honom, är det inte underbart så säg!! Älskade vännen min, tusen tack, du är det bästa jag vet, puss i förskott till min babyfas ;-)

TotallyPlentyofHugsiHugsiΦ
Postat av: Leslie Baker
2009-01-30 / 11:47:13

Älskar dig och ser fram emot gemensamt användande av smartboxen! Din för evigt.


Postat av: Mervi
2009-01-30 / 13:40:00

Mitt i livets vardagliga stress och ibland kaos finns den äkta kärleken...tack för härlig läsning som värmer i vinterkylan. Skall tipsa min man om smartbox...:-)))


Postat av: Anton
URL: http://www.metrobloggen.se/an2n 2009-01-30 / 15:05:14

Jag får göra så gott jag kan så du får lika många kommentarer som modebloggarna då:)


Postat av: Lena & Staffan
2009-01-30 / 15:19:42

Men Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuu va gulligt!! Förstår att du blev ännu kärare nu! Måste genast tipsa jag määäää! Kramis, ses på söndag!


Postat av: Anton
URL: http://www.metrobloggen.se/an2n 2009-01-30 / 16:00:38

Vad det gäller smör så finns det inget bättre än smicker i i bloggen:) Vad det gäller din man så se till att säga vad du känner för han till honom så de inte bara står skrivet i din blogg.


Postat av: Svar till Anton:
2009-01-30 / 16:07:48

Självklart säger jag det också till honom, alldeles nyss en gång till när han ringde!! Varje dag är ett måste :-D


Postat av: Fibromorsan
URL: http://www.metrobloggen.se/fibromorsan 2009-01-30 / 18:48:57

Det är verkligen underbart att läsa om lyckliga förhållanden i detta separations-Sverige!

Visst är det underbart när man känner hur man blir så där bubbligt nykär igen efter flera år tillsammans :0)

Min sambo är också min bäste vän och så önskar man att alla hade det i sina för hållande.


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?