Lite tankar

så här innan hemgång, tankar på hur mycket som hänt på senaste tiden, både med flytten och med hur det faktiskt har funkat med Fred, tänk så bra det kan gå med lugna, trygga och medvetna signaler från oss tvåbenta till vår lille fyrbenting!

Hur han så lätt följer de tysta signalerna, bara man vet hur man ska jobba för att komma dit och hur mycket lättare det ju blir när vi är fler som visar samma tydlighet, samma signaler i givna situationer och hur vi är uppmärksamma på honom och oss på ett helt annat sätt än tidigare! Det känns så j-a bra helt enkelt, att se att vi kan skapa en trygg och harmonisk plats hos oss i vår föränderliga familj, ja familjen Hit-och-dit-aldrig-en-lugn-stund som Fred nog skulle säga om han kunde, eller sagt i och med sitt beteende kanske!

Nu är det bara att bygga vidare, se tiden an och anta nya utmaningar, för när vardagen fungerar som den ska, ja då kan vi ju erövra hela världen (nästan i alla fall, beror ju på in- och utreseregler också *hehe*) - känns bra helt enkelt och kände att jag behövde skriva av mig i ämnet ;-)

Again, all for now, see you soon!

HugsiHugsiΦ
Postat av: LottaS
URL: http://metrobloggen.se/golden 2009-01-14 / 08:12:54

Det är så sant som det är sagt. Fungerar bara vardagen så kan man klara det mesta. Jag tror Fred har det väldigt bra hos er.


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/hundarsomharroligt 2009-01-14 / 09:36:25

Ni har verkligen haft fullt upp med flytten ser jag. :-) Längtar tills vi själva skaffar hus...


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?