Makens överraskning

igår blev en kväll med Povel Ramel på Scalateatern - en Ramelodisk tripp med följande härliga gäng på scen; Svante Thuresson, Lotta Ramel, Anne-Lie Rydhé, Stephan Lundin och Mikael Ramel. Kapellmästare Monica Dominique med musikerna - Bas: Backa Hans Eriksson, Trummor: Peter Milefors, Dragspel: Niklas Sundén. Speciell gäst var igår Claes Eriksson (Galenskaparna och After Shave).

Förutom att höra Povels texter, som ju i sig räcker bara det (han var ju en mästare i ordbolltrolleri den mannen), men också höra och se tolkningarna av ovan nämnda gäng - HELT ENKELT OSLAGBART var det! Skrattade ibland så att tårarna rann, för att i nästa stund njuta av sagolik dragspelsmusik (han är värd att ses i ensamt majestät den mannen) och lyssna på underbart skönsjungande Svante Thuresson. Alla var i en klass för sig och samlade på en och samma scen, WOW vilken kväll!
kolla_povel_first

Ni som känner ett minsta intresse för Povel - BOKA PLATS FÖR EN UNDERBAR KVÄLL!! Rekommenderas å det varmaste!

I pausen hade jag förbeställt lite drycker till några av oss, inalles var vi 7 personer men eftersom jag inte visste hur vi satt radsmässigt så beställde jag till oss 4 som bokat tillsammans. Min chef och hennes make bjöd på biljetterna denna kväll, så det minsta jag kunde bjuda igen var ju en liten överraskning i Lilla Baren, där dryckerna stod färdiga på bricka till oss, mycket trevligt och så slapp man ju köa med de andra törstande teatergästerna!

All for now!

HugsiHugsiΦ
Postat av: LottaS
URL: http://metrobloggen.se/golden 2009-01-23 / 07:58:25

Det låter som en toppenkväll. Kul!


Postat av: LenaD
2009-01-23 / 14:38:21

Nu får vi ta tag i det här och gå vi med!! Låter supernajz och vi gillar ju Povel, jag tar och bokar direkt faktist! Puss!


Postat av: illustratör-Matilda
URL: http://matildasalmen.blogg.se/ 2009-01-24 / 12:06:36

tack så mycket! glad jag blir :)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?