Ekorren och hästen

en fabel av Iriarte

En ekorre tittade på en ståtlig häst som sprang snabbt och taktfast över ängen.

"Herr Häst, jag har sett på när du galopperat, men din skicklighet förvånar mig inte", sa ekorren.
"Jag är flitig, jag hoppar, jag springer, jag klättrar upp och ner och jag står aldrig stilla."

"Har du någon nytta av att vara så flitig och göra så många vändor upp och ner?", svarade hästen.
"Jag är stark, jag springer snabbt och arbetar hårt, men inte förgäves eftersom min ägare ser min skicklighet."

SENSMORAL:
Använd din tid till produktiva saker som du har nytta av.

Över och ut, nu var denna fabel slut.
Postat av: Emma Damm Drawings
URL: http://emmadamm.blogg.se/ 2009-07-24 / 13:38:35

Du är så söt snälla du! massa kramar


Postat av: tessan
URL: http://tessanhopp.blogg.se/ 2009-07-24 / 16:48:08

hello

ja jag älskar gotland :)

skönt att de har gått bra då och att han utvecklas det är ju verkligen possitivt, dags att börja med agility snart då om han är lugn :)tips är att ta något hinder antingen köpt eller byggt och tar han de utan att stressa upp sig så kan man ni nog så smått börja :)

jorå de har gått bra har jobbat den stora delen av mitt hund jobb bodde hos en schäfer i lite drygt en vecka och sen har jag lite smått med en bordercollie.

kramkram


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?