Helgens eloge

går till äldsta bonus-tjejen som har plockat alla röda vinbär i vår nya trädgård, 3 buskar tok-fulla med mogna bär. Hon inte bara plockade, utan hon rensade dem också samt lade i frysburkar, 6 mindre och 2 fullstora burkar, inte illa på så liten plantering minsann!

Jag sockrade lite på toppen och så in i frysen att ha till efterrätter eller varför inte till en god köttbit med sås och vinbär, mmmmums så gott! Eftersom vi får så mycket sylt och gelé, så tyckte vi inte att vi behövde mer av den varan, utan gör på detta sätt med årets skörd i stället.

Sophia plockat Sophia plockat o rensat
Så ni förstår ju att elogen är på sin plats! Hurra för S, duktigt jobbat!

Över och ut, nu är detta inlägg slut!
Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensdagbok 2009-07-28 / 09:26:50

Påminner mej om jag att JAG ska plocka en massa blåbär (vi har ju mycket sånt på tomten också) och svarta vinbär idag, för att frysa in och ha till framtiden...


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?