Hur roligt?

Ja, det beror ju helt på ur vems synvinkel man ser saker och ting såklart!

Som exempelvis när jag nu äntligen tog beslutet att färga håret igen efter lång tid med naturell partly grey. Valde omsorgsfullt ut en färg som skulle passa min naturliga färg, mellanbrun, och kollade också hur nyanserna blir beroende på ens grundfärg. Hittade då en som skulle passa och som dessutom, hör och häpna, skulle vara lättare att applicera (med extra bred kam som applikator) - jajamensan, den skulle i håret dagen innan Greklands-resan.

OBS! För er som inte vill göra samma misstag som jag, kolla att färgbeteckningen på tuben i förpackningen verkligen stämmer överens med den som ligger däri!!!!

Resultatet blev inte mellanbrunt utan KOLSVART, vilket i och för sig är en mycket snygg färg och passande, dock inte så passande för person med halvblekt fejs och röd näsa, alltså jag såg ut som en PLUPP med kylslagen snok!!!!

Så till betraktaren och det som är roligt - bror min och maken (de älskade!!! typ not alltid hehe) tyckte att om jag väljer märket SCHWARZKOPF (svarthuvud) så får jag ju förstå att i förpackningen ligger alltid färgen svart med, oavsett vad som står utanpå och jag får fatta att jag blir SVARTROCKAR-MIA om jag väljer den färgen!! Tror ni att de hade roligt? Tror ni att jag var mindre glad? Svar JA på båda frågorna!! Kan säga att det inte har blekts särskilt mycket i solen heller, bra färg det här *hmmmmmpf*

Över och ut från Mia the Svartrocker-girl!
Postat av: Anna-Karin Edlund
URL: http://www.dptjejer.blogspot.com 2009-07-16 / 20:25:38

Haha så det kan gå, kan se dig framför mig.



Det har varit lite dåligt från mitt håll att läsa olika bloggar men jag kommer igen efter semestern.



Tack för ditt inlägg, och ja vi ska försöka ha det bra på semestern.



Höres


Postat av: Anonym
2009-07-16 / 22:10:28

Javisst ja ni har ju varit i Grekland då var ju hårfärgen passande haha.



Hoppas att ni hade det bra där, eller det är väl nästan självklart......


Postat av: MadMolly
2009-07-17 / 00:17:46

Hihihihih...stackars Mia. Jag har själv råkat ut för den missen en gång dock vart resultatet inte så drastiskt.


Postat av: josephine
URL: http://blackiwhite.blogg.se/ 2009-07-19 / 12:41:38

fin header(stavning)

men du kan ju piffa upp självaste bloggen lite


Postat av: Katta & Doriz
URL: http://www.kattarina.se 2009-07-19 / 13:25:57

Oj snacka om att jag skulle bli förvånad över färgen om jag förväntade mig brun och inte svart.... Hör av dig till Schwartzkopf (konstigt att ingen klagar på rasistiskt namn där asg) och tala om att det var fel. Kanske kan du få kompansation - svart färg resten av livet moahahahahaha


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?