Världens bästa svärmor

tycker jag att jag har, tänk vilken tur man haft, bli funnen av mannen i sitt liv och så stoltserar han dessutom med en alldeles fantastisk mamma, wow vilken lycka! Vet att husbandet dessutom tycker att han också vunnit högsta pris i svärmorstävlingen, han gillar sin lika mycket som jag gillar min!

Bästa dagen var nog på min möhippa, då jag samlade alla mina käraste vänner omkring mig (självklart var mor och blivande svärmor med i den gruppen, inte till discoaktiviteten men ända fram dit) denna dag. Vi spelade kubb med champagnebubbel som uppiggande medel och när vi sedan satt oss för att äta lite smått och skåla lite till så fick jag presenter av alla och envar. Ni skulle sett mitt ansikte när jag fick svärmors present - hon gav mig ett arvegods hon själv fått från sin mormor - en guldklocka med ett urverk av sällan skådat slag. Jag grät av glädje, tänk att hon ville ge denna till mig, sparat den till mig! Självklart hade jag detta vackra smycke, som det är i och med guldlänken och den lilla vackra urtavlan, på min bröllopsdag - något lånat osv ni vet.

Vi hörs på telefon och ofta glöms sonen bort *fniss* för vi har så mycket att prata om, när vi ses är det alltid ett nöje, hon är underbar och så har hon ju en underbar sambo som vi gillar fantastiskt mycket också. För att göra glädjen än större så trivs också mina päron med min svärmor och sambo, faktiskt träffas de utan oss lite då och då (hmmm men det gillar vi inte, vi vill ju vara med *ler och blinkar*).

Träffades igår, för att hämta ett skåp vi fått av dem och höll inte på att komma hem, som vanligt svårt att slita oss! Därför kom jag på detta inlägg, ett litet "eloge-inlägg" till min kära svärmor, du är underbar och jag är så glad att du finns i mitt liv!

Kram till alla härliga svärmödrar därute, för jag hoppas och tror att det finns fler som är så härlig som min!
Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensdagbok 2009-06-02 / 10:09:10

Vad härligt! :-D Angående stan förresten, så hade jag och Alexander ett vidare resonemang som gick ut på att det är stor skillnad att bo i t ex Haninge för den som flyttat till Stockholms län i vuxen ålder (som vi), och att växa upp där. Flyttar man till Stockholms län så är det ju för att man gillar stan. Bosätter man sej sen utanför av en eller annan anledning så har man ändå sitt umgänge utspritt över stan och i stan, man åker in till stan om man ska roa sej osv. Att däremot växa upp i t ex Haninge, kanske är ungefär samma sak som att växa upp i nån håla var som helst i Sverige...


Postat av: Madde
2009-06-02 / 11:03:18

Gulle dej! Är övertygad om att hon är superglad för dig, du fick ju guldklocka innan 25 års tjänstgöring (fniss)! Kram från oss båda!


Postat av: Katta & Doriz
URL: http://www.kattarina.se 2009-06-03 / 22:50:37

Vilken otrolig tur du har! Hon låter härlig!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?