Vore man omgiven

av enbart fyrbenta så skulle man inte bli så besviken! Man skulle leva i nuet med sina vänner, det man ser är det man får, inga måsten sen eller om några dagar, allt sker NU och ingen annan tid!

Är någon sur i de fyrbentas värld, så säger de ifrån direkt (lägg av jag vill inte nu, gå härifrån) och man lyssnar med en gång (oftast) och går därifrån. När sedan den som varit lite sur kommer för att umgås, ja då släpps man in direkt, inga sura miner och inga efterspel av typen "Nä, nu har jag ingen lust, nänänänänä, jag vill bestämma när/hur/var/varför", sådant existerar inte i de fyrbentas värld.

Inte heller begår de saker enligt en plan av typen "jag ska nog ge den/den/eller den minsann för gamla oförätter". Nej en fyrbent tänker inte så utan; det som hände då är glömt, det som händer sen är ännu så länge gömt, det som händer nu är det som är viktigt!

Tror jag ska börja träna, träna mig själv att tänka som våra fyrbenta vänner, för jag tror jag skulle må riktigt bra av det! Så, nu börjar min kurs i att leva på riktigt, att leva i nuet!

Ha're så gott, NU vill jag ha fika så jag fixar det NU!
Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensdagbok 2009-06-23 / 19:19:12

Det är helt enkelt så att hundar är en överlägsen livsform.


Postat av: Anonym
2009-06-23 / 20:00:32

Jag tror jag ska göra som du....helt klart ett helt överlägset sätt att hantera saker och ting....

Kram på dig smartis ;)


Postat av: Randy
URL: http://randys.se 2009-06-23 / 20:50:53

Jag vill också ha hund =)


Postat av: Husbandet
2009-06-23 / 23:08:44

Bra skrivet älsklingen, nu lever vi i nuet, mesamma! Lägger ner dataverksamheten och gosar i 190, visst då ;-)



(haha jag vet att du sitter brevid, men du ser inte vad jag skriver hehe).



Så nu tar jag min fru i handen snarkofagen nästa! Älskar dig mest i världen bara så du vet! Din L


Postat av: Emma Damm
URL: http://emmadamm.blogg.se/ 2009-06-24 / 11:20:33

Hej Mia :-) Ja guuud det är så mysigt med pool. Tyvärr kommer dom flytta till lägenhet snart då alla tre barnen har flyttat ut och huset är så himla stort och tomt. Jag vet faktiskt inte vad poolen heter. Om jag kommer ihåg så ska jag fråga dom sen. Den är iaf hård och nergrävd :P haha. Vi har haft likadan pool på alla tre ställen vi har bott. :-) kramkram


Postat av: Heidi & Pinnepojkar
2009-06-25 / 23:58:06

Ja du Mia...jag lever ju med TRE....<3

Hoppas allt är bra med er!



Kram

Heidi, Rocky , Liam & Totti


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?