Igen - från en blogg

dvs Mervis blogg och denna gång en kommentar från MadMolly - en total-cool tjej som också gick kursen för Jan nu i februari, supernajz och med huvet på skaft. Kommentaren är på ämnet och rubriken "Ännu mera ledarskap" och i mitt tycke är den så himlans bra att jag bara måste lägga ut den på min blogg! Läs alla inläggen o kommentaren i ämnet och i samma blogg som ovan nämnd - du kanske kommer på något själv att dela med dig av i ämnet!!

Här är så kommentaren:
Jag håller med dig Susanne, jag tror också på ledarskap, ett BRA ledarskap vill säga.
Och i motsats till Fanny så associerar jag inte ord som LYDNAD med ledarskap.
Kan det vara så att ordet LEDARE är så felanvänt att det har fått en dålig betydelse? En ledare för mig är inte någon som får mig att BÖJA SIG FÖR DERAS VILJA, inte heller nån som KRÄVER LYDNAD.
En ledare för mig är en MENTOR, en VÄGVISARE, någon som har KUNSKAP och ERFARENHET. Vilket i hundarnas värld betyder den som är bäst lämpad att leda flocken och se till flockens överlevnad.
Detta är också vad jag försöker förmedla till mina hundar genom mitt ledarskap, jag visar dem vad jag vill-jag kräver inte. Jag har genom mitt sätt att vara bevisat att jag är bäst lämpad att ta hand om våran lilla flock och att jag kan tillgodose alla deras behov. De har därför valt mig som ledare.

Vad tycker du själv i frågan? Kommentera för all del!

HugsiHugsiΦ
Postat av: MadMolly
2009-03-16 / 10:44:13

Wow Mia, tack för de fina orden.

Jag hoppas du vet att det är ömsesidigt, du är en kanontjej och jag önskar jag bodde närmare så man kunde träffas och spåna ibland ;)

Måste säga att jag känner mig hedrad att du ville kopiera mitt inlägg....antar att du med detta håller med mig i mina tankar.



Ha en grym vecka :)



Ha det gott min vän



Kramar


Postat av: Myntdrottning
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggerinan 2009-03-16 / 13:22:36

Jag tycker det där var en vettig syn på människa-hund! En handfast men kärleksfull hand, det är vad dom behöver :) Dom små liven, haha! Det är värre med vår lata katt, hon rår ingenting på! Jo, kärlek och mera kärlek så hon får känna sig vackrast i världen, DÅ mår hon gott :) Och må gott är det enda hon vill, haha!


Postat av: Linda6
URL: http://linda6.blogg.se/ 2009-03-17 / 10:22:06

vaaa ?


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?