Dagen efter

kan man verkligen säga att vi är idag - trötta och faktiskt lite bakis är vi denna förmiddag! Längesedan man kände så, så det känns lite konstigt!

Så här kom det sig: vi fixade med staketstolpar till blivande staketet, grannen kom över och snackade en stund, jag skämtade om att jag skulle sitta och arbetsleda (maken *hini*) hos dem, grannarna alltså, han tog mig på orden och föreslot att vi skulle grilla ihop som första granngrej (skulle kolla med frun först bara så inget annat var bokat). Vi nappade på förslaget och eftersom vi inget hade hemma till en grillning så åkte L iväg och inhandlade lite fläskfilé som vi sedan marinerade. Gästerna hade med sig potatissallad, rött vin och rosé samt till kaffet whiskey (Lagavullin 16 år, mmmmm) och en Xantee (päronlikör).

Mycket gott, ännu mer prat och garanterat jääääääättemycket whiskey - klockan 2 på natten gick de hem och vi hittade fram till slafen - så lite trötta är vi idag som ni nu förstår!

Supertrevliga grannar har vi och höll på att glömma, deras son kom också och stannade nästan lika länge som päronen sina, najzalajz!
Postat av: Anna-Karin Edlund
URL: http://www.dptjejer.blogspot.com 2009-05-10 / 16:16:51

Haha man mår som man förtjänar brukar man ju säga.....


Postat av: Katta & Doriz
URL: http://www.kattarina.se 2009-05-10 / 16:39:00

Bra grannar är viktigt! Och kul... Hoppas ni har Treo hemma asg


Postat av: Malin Hedén
URL: http://www.malinheden.se 2009-05-10 / 22:47:45

Hej!

Det var ett tag sedan jag var in. Här har det ju hänt massor. Bakis? Det vet inte jag ens vad det är nu för tiden skrattar?

Tack för titten och kul att du gillade bilden. Tack! Jag tog den i fredags kväll från trappen av mitt hus.

/Malin


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?