En vän

som har det svårt, en vän jag är med i tanken varje dag, en vän jag också pratar med och stöttar varje dag, en vän jag vet jag kan lita på när jag behöver någon att stötta mig mot, en sådan vän är vi till varandra och det känns så skönt att veta, vi finns för varandra i vått och torrt, helst i skratt och mindre i gråt, visst just nu i gråt - men i sanning är vi varandras bästa vänner, en härlig och fantastisk känsla att ha och få vara en sådan vän!

Personen vet att jag skriver idag, jag skriver av mig den smärta jag känner för och med min vän, en vän som lider av en förlust. Att veta att man trots allt man gjort blir så sviken, så trampad på och det av någon man en gång hållit kär, någon man trott sig känna, veta att vi hör ihop och så är man bara LURAD i slutändan, ingen skön och behaglig känsla precis, det vet alla som varit ens i närheten av denna känsla!

Vännen min, det kommer en dag när dessa känslor av att ha gjort fel att ha valt fel väg i livet liksom bleknar bort, när man känner att nu på den nya utstakade vägen, ja där ska jag gå i alla mina resterande dagar, nu tillsammans med människor som vill mig väl, människor som bär mig genom livet för att jag är jag, för att jag är en sann människa.

Du min vän är en sådan person, en sann människa inte bara mot dig utan också mot oss i din närhet, du bär på så mycket ren och sann värme, ömhet, omsorg och kärlek, ditt hjärta rymmer oss alla som någonsin hittat dit, du min vän är och förblir sann oss och vi dig, vi älskar dig av hela våra hjärtan, må vi förtjäna att fortsätta ha plats i ditt stora och fina hjärta, ett hjärta av guld!

Älskar dig, nu och för alltid, tack för att du finns i mitt liv, min vän, min allra bästa vän!
Postat av: Vännen ;-)
2009-05-30 / 13:22:56

Tack, du är en sann vän du och jag är glad att du är min allra bästa och närmaste vän, alltid redo för dina vänner är du! Puss och kram!


Postat av: Erik
URL: http://erik.p.blogg.se/ 2009-05-30 / 21:37:09

Fint skrivet, tror du är toppens att ha som vän!


Postat av: karola
URL: http://alltidinredning.blogg.se/ 2009-05-31 / 01:54:05

.....vännen är lyckligt lottad som har en äkta fin vän som du!

ha en fin söndag


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensdagbok 2009-05-31 / 09:30:10

Även om jag inte vet vem det gäller så får jag väl skicka en cyberkram och önska personen lycka till framöver... med att komma över det som hänt.


Postat av: jossan
URL: http://ligon.blogg.se/ 2009-05-31 / 13:23:01

hejhej! ^^ allt bra? :) vad skulle du tycka ifall det fanns godiskuddar? HISS eller DISS? kommentera gärna i mitt inlägg "Tänk om det fanns..." :),då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram


Postat av: Lizette
2009-05-31 / 17:12:59

Känner igen känslan - att känna sig lurad av sin bästa vän. Att ha ställt upp i vått och torrt och sedan visar det sig att det är en superfalsk person.


Postat av: Emelie
URL: http://emeliewahlin.blogg.se/ 2009-06-01 / 09:26:57

sv, ja jag tyckte det skulle ha varit en till tävling mellan Jarmo och henne istället för att låte örådet bestämma :S


Postat av: Mia sv Lizette:
2009-06-01 / 09:44:34

Inte en trevlig känsla alls verkligen, jobbigt att gå igenom oavsett när eller hur det händer en i livets skeden! Kunde tyvärr inte svara på annat sätt än här, annars hade jag mejlat dig eller återbloggat, men det fanns ingen e-post eller bloggadress.


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?