I am back

from Sundsvall där jag varit på Administratörskongress. En kongress som riktar sig mot administratörer från alla Sveriges universitet och högskolor, 664 kvinnor och 11 män kom på denna 3-dagar långa kongress.

Jag startade i tisdags förmiddag, tåg från Stockholm till Sundsvall där jag sedan blev hämtad av Jenny på d'Chilens kennel, lite promenad med vovarna inne i stan (Vincent och Proud), sen bar det av hem till dem en bit utanför Sundsvall. Snackade bort några timmar och jag kollade in hennes fina vovs, vilka underbaringar hon har därhemma, jag togs emot suveränt trevligt av såväl tvåbenta som fyrbenta.

Avslutade denna dag med middag inne i stan, närmare bestämt på Bishop's Arms som låg vägg i vägg med mitt hotell, Knaust, centralt beläget i stan.

Detta är faktiskt en bild från just mitt rum - dubbelrum med badrum med både dusch och badkar, lyxigt värre med andra ord.

Dag två var det fullspäckat program uppe vid konferenscentret på Södra berget, många bra föreläsare hela dagen - Magdalena Forsberg, Nils Simonsson och Magnus Lindkvist. "Hem" till hotellet på eftermiddagen för att piffa upp sig lite och så återfärd upp till hotellet för bankett på kvällen. Där fick vi avnjuta god mat och dryck samt blev underhållna musik- mässigt med jämna mellanrum - en härlig avslutning på kongressens första dag.

Dag tre var likvärdigt bra, den allra bästa talaren sparades till sist, engelsmannen Colin Moon. Oj, oj, oj vad vi skrattade åt oss själva, vi svenskar är inte så vanliga som vi tror, rätt så speciella är vi nog när allt kommer omkring! Ur hans synvinkel är vi rätt kul faktiskt, vi torrisar.

Tåg hem till Stockholm igen på eftermiddagen, blev hämtad på centralen av min käre make och så hem till lugnet och friden i vårt hem, trött i huvudet efter 600 kvinnors eviga tjattrande. Är glad att jag inte åkte med någon så jag kunde sitta för mig själv ibland och inte behöva vara social hela tiden. Dessutom blev det roligare på andra sätt att åka själv, att äta lunch, få förfrågan från ex.vis administratörer från Karlstads universitet om platser var lediga eller från annan institution på egna universitetet. Man lär känna fler på det här sättet att åka på konferens så det ska jag absolut göra om!
Vid middagen i förrgår t.ex. tappade jag bort dem jag faktiskt känner och fastnade med ett gäng från Fysikum (där jag kände en till att börja med), jag har sällan haft så kul kan jag säga!

Allt för nu, ses snart igen!
Postat av: Emma Damm
URL: http://emmadamm.blogg.se/ 2009-05-29 / 10:49:07

Tack för tipset Mia :-) Jag hade tur för den bröt aldrig ut :D kramar


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?