I am hurt!

Precis som det låter, jag är skadad, fysiskt skadad - vådan av att ha hund, gå ut med den, låna någons stroooora foppa-tofflor och skada sig i trädgården (alltså den egna och inga skadestånd att utkräva heller, suck).

Alltså, igår kväll, inte alltför sent heller, så gjorde jag ovanstående och tog en repa med Freddan på framsidan huset, snabbpink och så in igen. Går runt våra stora enar (tror jag det är) och Freddan framför, jag snubblar över en rot som sticker fram och ramlar raklång, landar med höger lår rakt på uppstickande stubbar av vår nerklippta rhododendron. Ni kan ju gissa lårkakan (thigh biscuit fritt översatt) jag fick direkt, fram med ispåse och sedan tiger- balsam innan sänggående.

Idag ser det rätt ok ut, men det gör rejält ont kan jag säga!

Något som inte gjorde ont alls, det var Freddans reaktion när jag ramlar och också tappar hans koppel. Han är ju fri att dra ut över ängderna, dofta på stenar och stubbar, pinka in ett större revir - men icke så, han kommer till mig, förstår att jag gjort mig illa, stannar hos mig. Trots att jag inte ens tänkte på att ta kopplet ens då, så stannar han och det gjorde inte ont alls som ni kan förstå.

Över och ut, morgoninlägg är nu slut!
Postat av: Madmolly
2009-10-10 / 09:03:43

Aww...myskillen, klart han vill stanna med dig, du är ju bäst ju...lårkaka eller inte ;)


Postat av: Katta & Doriz
URL: http://www.kattarina.se 2009-10-12 / 18:55:01

Men goa gubben då! Visst är de fantastiska när man inte mår bra eller skadat sig! Doriz går "försiktigt" (bra kommando upptäckte jag) när jag ber om det. Då smyger hon fram, lätt hukad och tittar ömt på mig ler

Hoppas det onda går över fort!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?