Var inne på en sida

där frågan "Barnvänlig hund, finns det?" ställdes. Ville bara säga att jag gillade ett av svaren särskilt mycket ....

"Jag är ju mer av åsikten att barn ska lära sig att vara "hundvänliga".

Jag har själv tre hundar som kommer mycket bra överens med mina barn, men det tror jag inte skulle vara länge om barnen inte uppförde sig gentemot hundarna. Alltså här har vi "hundvänliga barn" inte tvärtom."

Över och ut, nu va det här också slut!
Postat av: madmolly
2009-09-01 / 13:47:21

Helt underbart skrivet vem det nu än är som gjort det. Jag kan inte mer än att hålla med då jag är av samma åsikt. Om barnen är gamla nog att förstå vad man säger till dem, LÄR dem HUR man umgås med hundar. När det gäller rktigt små barn, håll dem under uppsikt och lämna dem aldrig ensamma med hunden/hundarna.




Postat av: Malin o Assa
2009-09-01 / 13:52:45

HAH! Huudet på spiken! Mina brorsbarn skulle aldrig få för sig att behandla Assa nu som de gjorde när han var deras. Varför? Jo för att faster har utbildat dem i hundrespekt!


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensserier 2009-09-01 / 20:00:20

Det där tror jag också på. Dom flesta som lyckas bra att kombinera barn och flera hundar verkar ha fokuserat mer på att lära barnen uppföra sej trevligt än att träna hunden i nåt speciellt. Sen som en bekant sa, så är det klart att ett litet barn alltid kan få hjärnsläpp, och det kan alltid råka hända NÅN gång att man som vuxen inte hade koll. Hennes lilla son (han var väl kanske två år vid tillfället eller nåt) fick helt plötsligt en vacker dag för sej att drämma en sko med full kraft i huvudet på en av hundarna, fast han alltid var snäll mot dom annars. Men hunden blev mest förbryllad. Dom flesta hundar reagerar nog med förvåning först och främst om nåt sånt där händer NÅN gång... men om man däremot låter barnen tracka hunden för jämnan så är det ju att be om att barnet förr eller senare blir bitet.


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?