Die dummen Schweden!

Jajamensan så är det och det står jag för!!!! Förklaring som följer:

1. utmed långsidan av vårt hus och i gräns med vår tomt finns en parkväg, alltså en väg som är till för gående, cyklister och dylikt, alltså INTE FÖR BILISTER - i ena änden av denna väg finns även en bom

2. efter att ha suttit på vår altan några veckor förra sommaren och tittat på BILARNA som kört förbi på denna PARKVÄG - taxibilar, transportbilar (till och från boendet som ligger vid en vändplan här intill), vanliga bilar (med personer som åker igenom för att det går fortare, alternativt lämnar/hämtar sina barn på dagiset som ligger
på andra sidan)

3. tog vi kontakt med kommunen och parkförvaltningen med frågan "Kan man stänga av denna väg på något mer sätt än med en bom som ändå inte var låst?"

4. jodå, det gick att ordna och bumselibums kom 3 stora stenbumlingar som sattes för motsatta sidan som bommen var på - HURRA ropade vi från vår nu mycket tystare vardag på altandäck

5. men så kom vintern med snömängder i massor och stenbumlingarna var tvungna att tas bort för att parkvägen skulle kunna plogas ordentligt - absolut inga problem för oss ...

6. ända tills snön började tina bort - nu kunde alla och envar använda parkvägen som vanlig väg igen!!! och vi har sedan några veckor haft rally-Harry o hans vänner åkandes fram och åter (även boende i vårt område åker och tvärsar genom denna väg, utan någon som helst hänsyn till oss som bor här eller att det faktum att det är en parväg går dem helt förbi)

7. ny kontakt med parkförvaltningen och fantastiska MARGARETHA som hjälpt oss hittills och fråga om när stenbumlingarna kommer på plats igen ställdes

8. dagen efter telefonsamtalet med MAGGAN kommer två killar och justerar bommen, som nu inte går att öppna annat än av dem som har nyckel

9. och dagen efter det kommer stenbumlingarna på plats i motsatta ändan - YEEEEEEEEES ropar vi, de saliga på Lärkan

10. och tackar givetvis arbetsledaren på plats för väl utfört arbete och så snabbt, ros måste ges annars får man ingenting tillbaka.

11. schyssta arbetsledaren berättade för oss att FLERA personer kommit och varit rejält sura och griniga på honom och hade undrat va f-n han höll på med!!!! Den ene sa att han ju lämnade sina barn på dagiset i motsatta änden av parkvägen och sedan skulle åt det hållet, dvs gena vidare - som att det var en URSÄKT att köra bil på en parkväg.

Arbetsledarkillen va helt paff över hur folk såg saker och ting, att ingen som klagade till honom ens reflekterade över att bestämmelsen för parkvägar är att INGA BILAR får åka där!!!!

Förlåt, långt inlägg men jag kunde inte hålla mig - för visst är det så att vi svenskar är lite DUMMA och EGOCENTRISKA lite till mans ;-)

Sen tror jag att de som klagade på igenstängningen av parkvägen är desamma som när de lämnat sina barn på dagis vid en 30-väg kör därifrån efter avlämnandet i 70 knyck!
Postat av: Linda
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2010-04-02 / 12:38:30

Men vad fan, folk får väl ta o skärpa till sig, fan vad sur jag hade blivit om ngn gjort så!

Fick världens bästa present av fästman idag!!!


Postat av: madmolly
2010-04-02 / 13:24:17

Kan inte annat än att hålla med, för att vara ett land där utbildningsnivån är hög är folket som bor där förhållandevis dumma ibland, och tydligen inte längre läskunniga...skrämmande


Postat av: Lena Larson
URL: http://www.hundflocken.blog.se 2010-04-02 / 15:13:06

Fniss - vi har precis samma problem här på en gångväg upp mot vårat hus ( hyreshus ). Har flera gånger fått en " bil i häcken" när jag går där med hundarna och gubben hade mage att tuta på oss för att vi var i vägen. Jag saktade bara farten och gick ännu saktare och när han irriterad ropade och bad mig flytta på sig så frågade jag bara helt lugnt var han fått körkort ifrån eftersom han missade skylten som visar att det är bara gående och cyklande som får köra på den vägen. Gissa vad han svarade ? Jo, " men det är ju bommar in på området annars - det här är enda vägen jag kan köra . Annars måste jag ju gå och öppna bommen och det tar tid. " Jag svarade bara att "ja , det lär ju inte gå fortare den här vägen med mig framför". Idioter säger jag bara......



Kram



Lena L


Postat av: Lisa
URL: http://halsologgen.blogg.se/ 2010-04-02 / 16:31:51

Hallå! Om du är intresserad av träning, hälsa, kost och skönhet så spana in min nya blogg! Ställ även dina egna frågor så svarar jag på dem direkt. Ha det bäst!



http://halsologgen.blogg.se/


Postat av: Maya
URL: http://mayashideout.blogspot.com/ 2010-04-02 / 16:37:12

Ja jisses folk är både korkade och LATA!

Vi har haft samma problem här på vär väg att dom körde race runt runt runt, men den är avstängd sedan några år nu, tack och lov!

Hände en riktigt obehaglig olycka med några Tonårskillar, som tur e klarade dom sig med några blåmärke och skrapsår.

Men bilen som landade på taket var skrot!

Och glada att det hände på hösten och inte så mycket folk ute och gick då.


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?