Kaloriregler

som är precis som de ska vara, varsågoda!

  • Om Du äter något när ingen ser det, innehåller det inga kalorier.
  • Om Du dricker en lågkaloridryck och äter en chokladkaka, kommer kalorierna i chokladen kvittas mot lättdrycken.
  • Om Du äter tillsammans med andra, räknas bara de kalorier som Du får i Dig utöver vad de andra får i sig.
  • Mat som intas av medicinska skäl (t.ex. toddy, varm choklad, glögg, rödvin, konjak) räknas ALDRIG.
  • Ju mer Du göder dem omkring dig till vardags, desto smalare verkar Du själv.
  • Mat (t.ex. popcorn, chips, jordnötter, läsk, smågodis) som intas när man ser på film, video eller lyssnar på musik, innehåller inga kalorier eftersom den inte intas som mat eller föda, utan som en del av underhållningen.
  • Kakbitar och småkakor innehåller inget fett ifall de bryts sönder och äts upp bit för bit, eftersom fettet förångas när kakan bryts sönder.
  • Allt som slickas från knivar, slickepottar eller skedar medan Du lagar mat innehåller inga kalorier eftersom det är ett led i matlagningsprocessen.
  • Mat med samma färg har samma kaloriinnehåll (t.ex. tomater och jordgubbsylt, champinjoner och vit choklad).
  • Mat som är frusen innehåller inte kalorier, eftersom kalorier är en värmeenhet.
Postat av: Johanna
URL: http://misseverything.blogg.se/ 2010-02-24 / 13:48:00

Haha kul lista...& bra :)



jo ryggsäck funkar men då kan man inte handla så mkt heller...men jag får småhandla nu framöver helt enkelt...



jodå, det gick okej, förutom alla gamla tanter rusar förbi en...då är man långsam haha.... få skaffa en sådan skyllt för långsamtgående fordon :)


Postat av: kittymon
URL: http://kittymon.blogg.se/ 2010-02-24 / 14:10:33

Sv: precis som jag gjorde härhemma. Lättroad här också. Så kul att driva med dom och kommentera allt dom säger genast vart skicross roligare...


Postat av: Heyli
URL: http://heyli.blogg.se/ 2010-02-24 / 15:50:08

haha vilka härliga regler :D dom ska jag börja gå efter ;)



nu har de iaf blivit varmare, -17 och jag har till och med vart ute och gått (tvångspromenad för var tvungen att posta brev men de behöv ju ingen veta ;))



mm torgvantar, så praktiska! hoppas de går bra på jobbet!


Postat av: madmolly
2010-02-24 / 18:42:56

I wish....hahahaha....skulle jag följa dessa råd i en månad skulle jag nog rulla fram...hahahah


Postat av: Katta & Doriz
URL: http://www.kattarina.se 2010-02-25 / 23:24:25

Perfekt! Den dieten ska jag köra efter!!!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?