Snart midsommar

och sillen ligger till sig, liksom gottar sig i sin lag
och blir sååååå god att äta på fredag, mmmmmums!

Hur blir din midsommar?


Så här?


Eller så här?

Eller en blandning av båda kanske?

Vi ska äta gott (o lagom mycket) och dricka gott (o lagom mycket)
och så ska vi spela kubb hade vi tänkt! Ja om vädret tillåter förstås!
Postat av: Thessan
URL: http://thessansamigurumis.blogg.se/ 2010-06-23 / 18:18:44

sv. Hoppas min midsommar blir lugn, bland pillerburkar å dropp. Jag mitt lilla ufo missade att det va denna helgen det va midsommar när jag la schema... så nu får jag snällt jobba. Egentligen e jul min storhelg iår... men tänk pengar så ska jag nog överleva =) Vart i danmark ska du åka? Hur länge ska du vara där? Hoppas du får en trevlig resa! Glömmer inte bort att höra av dej sen när du kommer till västkusten va?? =) Kram


Postat av: Maya
URL: http://mayashideout.blogspot.com/ 2010-06-23 / 19:20:53

Jag hoppas och håller tummarna för solsken, givetvis direkt på morgonen så skumpan kan intas ute i solen med ljuvligt goda jordgubbar! Sen är det att ge sig av på festligheter framåt eftermiddagen med god mat och dryck, och känner jag våra vänner rätt så blir det en massa lekar och bus!

ha en härlig kväll!

Kram Maya


Postat av: Eleonore
URL: http://fikamed.blogg.se/ 2010-06-23 / 19:36:20

Va härligt ifall du skulle slippa sitta på kontoret dagen innan midsommar! Man har ju massor att handla, marinader att förbereda, tårtor att baka och plocka fram kubbspelet :D



Haha ingen fara att du inte är påläst, jag har nog inte ens skrivit det förrän nyss! Det blir att åka upp till sommarstugan i Dalarna för att fira med familjen. Massa grillninge, bad och sol hoppas jag på!


Postat av: Johanna
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se 2010-06-23 / 20:04:59

Min midsommar blir rätt lugn, med god dricka, god mat och trevligt sällskap =)



haha tänkte väl det, lite vin lät lite illa haha...nej fullt ös, lite vin sen sover man fan gott.... den saken är biff!



oh låter skönt med semester, 5veckor får jag med, eller 6? eller ja när det nu är!


Postat av: Anna-Karin Edlund
URL: http://www.dptjejer.blogspot.com 2010-06-23 / 20:44:40

Vi åker ut till BÖ imorgon. Det brukar vara jättemysigt där, vi dukar långbord (som bara blir längre år från år) och äter gott tillsammans med en massa roliga människor.



Det blir givetvis sillunch först med tillbehör, sillen har jag precis lagt in.



Jag hoppas som alla andra att det blir fint väder.



Ha en skön midsommar, kram!


Postat av: kittymon
URL: http://kittymon.blogg.se/ 2010-06-23 / 22:22:32

Snubblar du innan du fått bubbel..illa!!!



Det vore kanonskönt om vädret höll i sig och vi fick en fint väder under midsommar, det var ju såå länge sedan. Jag vill ju kunna sitta på balkongen och intaga sillen.

Kubb är roligt och vi brukar spela det när vi är ute på min kusins landställe som inte blir av iår under midsommar men då brukar tjejerns slå grabbarna!



massa massa kramar


Postat av: Lorei
URL: http://lorei.se/blogg 2010-06-24 / 09:02:48

LillNilla ska sova i tält för första ggn (det är mkt för första ggn nu =) ). Vi ska på den stora hojfesten i Kungsör, på Ekuddens Camping. Brukar ligga längst bort i hörnet, bakom minigolfbanan. Där är det lugnt och skönt, knappt några som ligger och så långt borta från scen och festligheterna som möjligt. Det brukar gå jättebra. Eftersom jag inte dricker tar jag med mig hundarna, då kan man snabbt åka hem och det blir ngt, eller de är för stirriga av allt folk. Ska bli kanonkul att tälta med skruttan och stooora Tea. =)

Ha en hääärlig midsommar!


Postat av: Lorei
URL: http://lorei.se/blogg 2010-06-24 / 09:04:38

BTW, ska nog upp till Sthlm nästa vecka och hälsa på 08-killarna. Vi kan väl försöka pricka in ett litet besök hos er oxå?


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?