Hundägaransvar!

I det ordet ligger det många saker, ta bara detta med att "städa" efter egen hund
det om något ingår i HUNDÄGARANSVARET

Var ute med hundarna och blev rent ut sagt FÖRBANNAD.
Precis utanför vårt staket, på trottoarens inre kant mot staketet, ligger
BIG DOO-DOOOS
som antagligen lagts i snö och nu "återuppväcks" i tö.

Orkar man inte ta upp efter sin hund, låt då bli att skaffa en är min åsikt.
Alternativt låt den skita utanför egen dörr, inte andras.
Postat av: madmolly
2010-03-25 / 13:16:59

Kunde inte håla med dig mer. Det är så j***a trist att behöva kryss fram bland alla dessa högar som nu börjar titta fram då snön smälter. Vi har ett par som bor ett par hus bort från mig som har två svarta labradorer, jag har i princip aldrig sett dem plocka upp efter sina hundar och de går ofta ner och rastar sina hundar på en parkering bakom våra hus. Så länge det snöade kom de ju undan med de d det inte syntes, men nu börjar vovvarnas högar titta fram. Jag räknade till inte mindre än 28 högar häromdan, detta fördelat på 5 parkeringsrutor och snöhögarna runt omkring...bara så äckligt...bläää...:(


Postat av: Jenkan
URL: http://www.jenkan.se 2010-03-25 / 15:56:53

Jag tror att det är på grund av lågkonjukturen, folk har inte råd att köpa bajspåsar!!


Postat av: Sandra | Inspirera Mera
URL: http://www.inspireramera.se 2010-03-25 / 16:32:29

Huvva inte trevligt!


Postat av: Carol
2010-03-25 / 18:24:26

I agree. selfish and no excuse.


Postat av: Linda
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2010-03-25 / 18:53:54

hehe lite pissed off var det här ja;)

Jag var ju på en hejdundrande modevisning igår,finns bilder att kika på nu;)


Postat av: Thessan
URL: http://thessansamigurumis.blogg.se/ 2010-03-26 / 14:43:27

Ha en bra helg!


Postat av: Sussa
2010-03-26 / 15:15:14

Håller fullständigt med. Blir ur-arg när jag ser hundlortar överallt. En kvinna jag jobbade med kommenterade en annan kvinna som också var ute med sin hund. Den andra kvinnan tog inte upp efter sin hund och min arb.kamrat frågade henne om hon inte skulle plocka upp bajset. Hon fick till svar att bajset smälte i snön.....Ja jisses. Min arb.kamrat blev så paff att hon bara stod och gapade och kvinnan gick i väg glatt leende. Ha det gott trots alla doo doo's! Kram


Postat av: johanna
URL: http://jossehannaa.blogg.se/ 2010-03-26 / 17:53:23

Håller med! Jag har också hund men jag kan i alla fall plocka upp efter den. Tycker det är så äckligt när det ligger stora högar överallt. Värst är när man ser hur ägarna till hunden tittar sig omkring för att se utifall någon ser dom när de lämnar kvar skiten på backen. Så svårt kan det väl inte vara att ta upp?


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?