Dan före dan före dan före

en liten utmaning hittad hos Johanna
måste göras före awarden jag fick av samma sötis häromdagen!
- - -
Nu ska vi se vad jag gillar bäst och om min lista stämmer in med Johannas
(favorit är markerad med fet stil o jag lägger till en kommentar på vissa oxå)

Pepparkakor - Lussekatter

Skumtomtar - Knäck

Ischoklad - Marsipan

Köttbullar - Prinskorv

Julkorv - Julskinka

Lax - Sill
(den egenhändigt gjorda)

Revbensspjäll - Janssons Frestelse
(mammas är oslagbara, måste välja båda)

Paradis - Aladdin

Rullsylta - Pastej

Glögg - Julmust

Rödbetssallad - Dopp i grytan
(blejta rentut, med hårt tunnbröd mjukas i skinkspadet, lagd på bädd av smör
och äts tillsammans med den nygjorda skinkan dagen före julafton helst)

Ris á la Malta - Risgrynsgröt
(mormors är den bästa som smakats och finns nu också på min mors bord)

Äppelmos - Senap

Hemma - Borta
(om inte borta är hos mor eller svärmor, då känns det som hemma)

Utomlands - Sverige

Ge - Få

Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor & Sjömansmöss

Chokladkalender - Paketkalender

Plastgran - Äkta

Arne Weise - Ernst

Gör utmaningen du också och du, hojta till mig så jag får se vad du gillar bäst!
On you go bloggisar!

PS/ nu ska jag själv hojta loss till Johanna, tja ba!
Postat av: Johanna
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se 2010-11-04 / 18:13:06

Haha Mia som du gör :) Men det är okej, man måste tänka lite på den awarden så jag förstår dig, så du är förlåten =)



sill lär jag mig nog aldrig att äta....Men gjorde inlagd sill förra året åt mor för hon jobbade. den gick och äta iaf =)


Postat av: Linda
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2010-11-04 / 20:44:52

Åh Mia jaaa du måste se det programmet jag skrattade så jag tjöt!!idag gick det i 110 knyck när jag kom hem ut med skiten ur förråden, p kom hem med sin arbetsbil vi lastade han körde till tippen, jag fortsatte städa & organsiera förråden,nu jäklar är det iordning på ALLA saker. Imorgon är det tvättstugans tur, fan vad skönt det känns du anar inte!bra att ha sådant här h

gjort innan liten kommer känner jag;)


Postat av: Sandra
URL: http://lilleput.blogg.se/ 2010-11-04 / 22:46:33

Nej hon är inte den sura typen, hon är sällan sur :)



Oh Springsteen är bra grejer det! I like it. Jag är också allätare. Tack för tipsen! Kram kram


Postat av: Jenkan
URL: http://www.jenkan.se 2010-11-04 / 23:06:51

Våra listor bidde ganska lika =)


Postat av: Ingmarie
URL: http://frujacobsen.blogg.se/ 2010-11-05 / 15:23:05

Blejta rentut...Vad i herrans namn är det!

Något ätbart?Eller en ren som varit ute i regnet?Eller en blödig rentjur?

Hoppas på svar!!Haaa!!!



Kramen på dig från frua i Västanbäck


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?