Dagens goda gärning

gjorde kollegan MHE när hon hjälpte
mig få ut en liten fågel som tråcklat sig in i
mitt kontorsrum genom lilla fönsterspringan ♥

Lugnt och sansat fick hon den stressade lilla pippin
att lugna ner sig så den sedan kunde ta sig ut igen.

Små pippisar gillar inte kontorsum med massa konstiga
prylar o för att inte tala om ljuset ....

nåja ett LYCKLIGT SLUT på denna story blev det
och nu återstår bara att städa undan stressbajspluttarna från
tangentbordet bland annat ;-)



Postat av: kittymon
URL: http://kittymon.blogg.se/ 2011-10-26 / 14:50:55

Men som pippin gör då!



Jag är lite så, att ibörjan är det spännande och nytt och sen när det liksom inte händer nått mer än så, så tröttnar jag. Sen är det annat runt omkring som upptar ens tid och allt vill man inte basunera ut i bloggen.



Ha det bra Kramiiiis


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2011-10-26 / 15:10:56

Bra jobbat! Själv flyger små fåglar in i våra fönster istället för igenom :( vi måste fixa ngt för redan i år har tre små pippafåglar mist livet :(



Just nu dricker jag en massa te med honung och så blir det glass i stora lass faktiskt ! Det hjälper :)

Massa kram & tack fina du !


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2011-10-26 / 15:38:43

Naaaw lilla fågeln, duktiga ni!Har du fått hjärtepinsen?Har nämligen inte hört ngt ifrån dig=(

Jag har matat våra fåglar ute i deras fågelbord nu,2 st gråsparvar eller ngt. Gul,grå,svarta..gulsparv?hm sådana du har på bilden;)


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://dpossen.blogspot.com 2011-10-26 / 20:01:13

Det var en riktigt god gärning det!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?