Zlatan Ibrahimovic

den onde, den gode, den fule (på plan that is),
ja han är en man som rör, berör och ibland upprör,
alla har vi åsikter och tankar om honom även om
de flesta av oss ju inte känner honom annat än från det
vi sett och upplevt via tv-rutan exempelvis.

I vår familj delar vi inte alltid åsikter om saker och ting,
åsikter och känslor kring ZLATAN som person ur våra ögon sett,
är vitt åtskilda och ger underlag för härligt vilda diskussioner *fniss*

Vi går från att tycka "Ja, han är ju ok som spelare si och så,
men han har ju lite divalater eller ...?", "... extremt ruffig ibland",
till rena hjälteförklaringen utan fel och brister (en av oss)
"Han är missförstådd..." (även om han rent ut säger en sak)
och annat i den stilen - han försvaras med näbbar och klor
oavsett vad vi andra säger :-D - roligt för det värmer ibland
upp ett helt hus då diskussionen håller oss varma som småbrasor ...

och egentligen vet vi ingenting om honom, om varför han sagt o gjort vissa
saker, hur han mår eller hans känslor inför puckade journalistfrågor ...
ja tänk vilken hård hud han kanske fått ta på sig för att klara sig mot bara dem ;-D

Vad är din åsikt om denne man, som spelare, mediaperson, idag,
i början av hans karriär? - tell me I'd really want to now!

Rekläjm/sponsrat inlägg with my opinions as always
Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2012-01-29 / 10:21:26

Jag tycker nog att Zlatan är lite för överskattad, smatidigt tycker jag nog att han fungerar rätt bra som förebild, en kille från rosengård som tagit sig till "toppen". Kanske är det så att jag nog tycker att fotbolls proffs hyllas lite väl mycket i allmänhet. De hyllas för att det är bra på ngt inte för att de är bra människor eller ens berikas andras liv särskilt mycket.

...nu blir jag nog nackad av halva fotbollssverige ha ha !



Du det var en av de bästa bastukvällarna jag haft, mest för tat killarna var så jäkla kaxiga och sa att de var bäst på att bada bastu , men gissa vem som satt längst och inte ens duschade emellan, jo jag ! HAHA !

:)

Hoppas helgen varit supermysig !!

Kramar


Postat av: tess
URL: http://tess701.blogg.se/ 2012-01-29 / 11:23:14

Ja jag kan inte med honom... är inte ens sportintresserad men jag förstår inte hans storhet... i landslaget har han ju inte lyckats å då skyller man på att de andra inte uppnår hans klass... ne fyyy... å han e med överallt... HELA tiden... å ja spyyyyr. Min systers man e rejält fotbollsintresserad och kunnig å har spelat tränat å hållt på med fotboll hela livet och han har samma åsikt som jag.

Å nej jag känner inte honom... men ja tycker han e överallt å de är nästan de som stör mig. Finns de ingen annan som gör nått bra?

Å jaa om man vill få en rejäl reaktion på FB eller nå stans ska man skriva att man inte gilla honom för jäklar vilka reaktioner man får... ler.



God Söndag gumman....


Postat av: malin-helena
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/ 2012-01-30 / 09:01:21

Åååh, Zlatan, ett härligt diskutionsämne. Hihi.. Jag coh min sambo diskuterar honom med ibland. Nämligen så att Johan läser hans bok just nu och blir chockad, imponerad för förbryllad över vilken människa han verkar vara.

Han är ju inte en medelsvensson som håller sig till jantelagen, det tror jag vi alla kan hålla med om. ;)

Ett exempel som jag tyckte var lite roligt var att när han köpte sitt hus i Skåne så ville han sedan höja muren runt om, för att skydda mot insyn då. Men det fick han nej till så istället sänkte han hela jävla huset!!!!

Jag skrattar åt det men skakar samtidigt på huvudet. Jag tycker hela handlingen säger mycket om vad man är för person.

Men hej, har man pengar så är det ju inget problem. ;)

Men jag tycker i alla fall att han är en grymt bra fotbollsspelare, inget snack om saken. han har gjort så jävla mycket bra på planen. Sedan har ju han sina diviga sidor där med, men de har ju alla stora spelare enligt mig. (det finns väl alltid undantag från regeln, men ja.)

Som person verkar han ha mognat väldigt mycket sedan han blev pappa. Han sa ju jävligt mycket dumt förr tycker jag och var lite svinig. Men som sagt, han har lugnat sig där. Dock gillar jag inte det där "ööööööööh" "jaaaaaaa" när han pratar. Hahah!! Samma som med amerikaner som säger "you know" hela tiden. fniss

Så tycker jag att han är töntig som vägrar prata med hon Johanna från Aftonbladet bara för att en journalist från Aftonbladet för många herrans år sedan skrev en dum grej. Då vägrar han hela tidningen. Lite drygt från hanns sida..

Så vad försöker jag säga egentligen?

hum... Bra spelare lite konstig som person. :P haha.

Jag ska läsa hans bok när Johan är klar med den. ;)



Sv: Det där Target Zones Zumba grejen verkar ju vara något jag skulle gilla. Jag gillar att verkligen gå in i en muskelgrupp och jobba mig slut där för att sedan ta nästa. :) Men kan man köpa de Target Zones separat eller måste man köpa själva dansskivorna med?



Oj, så lång kommentar detta blev. hahah!!

Hoppas du haft en bra helg i alla fall och att du kommer ikapp med bloggandet och allt denna veckan. ;) haha.

Kram!


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2012-01-30 / 10:44:34

Man får läsa hans bok tycker innan man kan kommentera hur en annan människa "är"boken för oss närmare den honom samt att man förstår hans beteende..man kan inte döma än människa som man FAKTISKT inte känner..Människor är väldigt snabba med att döma tyvärr.


Postat av: Marie-Louise
URL: http://madredetres.blogg.se/ 2012-01-31 / 18:31:36

Jag har väldigt svårt för Zlatan. Jag gillar inte hans stil. Men eftersom jag inte känner honom så kan jag egentligen inte säga så himla mycket, men det jag har sett på planen och under intervjuer får mig att inte gilla honom... Kram


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?