Den där Teskedsmamman

Visa IMG_2418.jpg i bildspel

Det är jag det…. Jag härjar runt här och där på nätet och varhelst man ser signaturen Teskedsmamman så brukar det vara jag. Bara en enda gång på dessa år har jag sprungit på att nicket har varit upptaget.

Det var under 1996 som TeaSpoon föddes på ett datortek i Halmstad. 

10 år senare vad TeaSpoon ganska inaktuell, mitt liv hade gjort en helomvändning och till titlarna kunde jag även lägga fru och mamma, så sent på natten 060901 föddes Teskedsmamman.
Namnet blev både nick och sedan även en domän. Numera är det väldigt synonymt med mig och folk känner igen mig just pga att det står Teskedsmamman på mina hoodisar.

Jag tänkte skriva hur gammal jag är med egentligen, är det så viktigt? Eller ja, min ålder som står på körkortet är långt ifrån den ålder JAG är. Jag kommer aldrig bli mentalt äldre än 25 år tror jag.

Jag tillhör den där skaran otroligt snäll, men med en åsikt om det mesta…  Jag kan tycka att folk är idioter ganska ofta, men då är det beteende eller åsikt vi pratar om. En person med en korkad åsikt eller som uppför sig korkat behöver ju inte vara korkad rakt igenom, eller hur?

För 20 år sedan fick jag den där stämpeln i baken  -ofrivilligt barnlös- hette det då. Att få den som 22-åring var väl inte det absolut roligaste jag har upplevt i livet. Det och att gifta sig som barnslig 19-åring, gjorde att situationen blev ohållbar och vi skilde oss. 6 mån senare var både jag och ex:ets nya flickvän gravida. Det var inte han och mig det var fel på, det var oss….

Idag finns det 7 graviditeter och 4 barn i bagaget. Jag hade is i magen och inväntade rätt man och när jag väl gjorde det så kom alla barnen på 6½ år. Jag var vad somliga skulle kalla ”gammal” när de kom, äldsta kom när jag precis fyllt 34 år (sista kom när jag var 40,5 år), jag fick ett kejsarsnitt i födelsedagspresent, ungen hade vänt sig i vecka 39, äldsta sonen föddes i februari 2004, nästa son kom i oktober 2005 och dessa två ska nu gå i samma klass 1 år, de går i en liten skola med ca 60 elever och 1-2:an delar sal och lärare, de blir en stor klass för den skolan, 18 st.
I juli 2007 kom nästa son, ett litet lejon som är ett energiknippe utan dess like.

Nu var vi klara, när nr 3 – Alfred växte ur saker och ting så gav vi bort, sålde eller slängde. Dumt.
Biologin ville annorlunda och i julklapp 2009 fick vi en graviditet till. Det minsta yrvädret fyller 2 år nu i augusti 2012.

Mitt bloggande har gått från att bara gälla barnen och familjen, för släkt och vänner som befinner sig runt om i Sverige, till att täcka stora ämnen och röra sig allt från pelargoner till glutenintolerans. Jag bloggar om genus och om att jag tycker regn luktar illa. Från det stora till det lilla. Förutom familjebloggen på www.teskedsmamma.se så har jag den stora handarbetsbloggen på www.virkaholic.com den är även knuten till företaget som vi har…

Jag hade kunnat fortsätta skriva om mitt liv som bonusmamma, mitt pelargonintresse, våra djur (har en kyckling springande i köket för tillfället), företaget som min man har och som jag är anställd i osv i all oändlighet, men jag slutar nu och hänvisar till bloggen….

Mvh


/Magdalena

Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?