11 frågor 11 svar 11 nya frågor

Jag har fått en utmaning av Johanna

Utmaningen består av 11 frågor som jag ska svara på och sedan ska jag formulera 11 nya frågor och skicka ut till 11 andra bloggare.

1. Vem skulle du vilka träffa, död eller levande och varför?
Martin Luther King - för att höra hans vision live, ställa frågor om honom och hans obönhörliga tro på det goda!

2. Hur ser ditt badrumsskåp ut?
Välorganiserat och var sak har verkligen sin plats

3. Vilket land skulle du vilja besöka som du ännu inte besökt?
Västindien, gärna Kuba

4. Har du brutit mot lagen någon gång?
Jag och tjejkompisarna snattade godis bland annat (fy oss)

5. Vilket var ditt första jobb?
Barnflicka

6. Vilken är den senaste filmen du såg?
In time (räknar inte en avbruten Tintin, hundarna skällde på Milou hela tiden så det gick inte att kolla färdigt)

7. Vad är det pinsammaste du varit med om?
Kan inte komma på nåt, inte tyckt så mycket varit pinsamt direkt tror jag

8. Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Känner jag mig själv rätt, så skänker jag bort en stor del och sen tar jag med familj, släkt o vänner på en härlig resa å då tar pengarna sluuuuut!

9. Vilken mat ska man inte bjuda dig på?
Surströmming! o aphjärna om man nu fick för sig att laga till den delikatessen ;-)

10. Stänger du av mobilen när du ska sova?
Stänger aldrig av mobilen (om det inte krävs när jag flyger förstås), sätter den i så fall på ljudlöst .. har den aldrig i sovrummet dock!

11. Kan du vissla?
Jajamensan

Å här kommer mina 11 frågor till dem jag utmanar!
1. Har du utövat någon idrott aktivt och i så fall hur länge (från/till)?
2. Har du någon drömt om att vara ihop med en kändis och i så fall vem?
3. Vad ska du göra i sommar - resa bort, vara hemma i Sverige?
4. Hur skulle du helst bo - i villa, radhus eller lägenhet? Om lägenhet hyres- eller bostadsrätt?
5. Skulle du kunna tänka dig att ha en ödla till husdjur?
6. Har du några fobier?
7. Gillade du skolan och skolåren eller var de sådär?
8. Följer du några tv-serier sådär så man kan säga nästan slaviskt (missar inte ett eller spelar in för att inte missa)?
9. Är du modig?
10. Har du brutit något på kroppen och i så fall vad?
11. Vad är din absoluta favorit-maträtt?

De 11 jag utmanar är;

Linda(söta pippin), Linda(kaffetanten), Eleonore(bakexperten), Vivi(inte miss utan mrs), Izabell(den mysiga), Kenneth(den trevlige), Malin-Helena(den coooola), Tommy(husvagnsägaren), Ann-Sofie(aka Sojka), Thessan(amigurumiexperten), Jessica(lchf-trollet, underbart namn)
Postat av: Tommy
URL: http://tommytott.blogg.se/ 2012-05-11 / 15:29:03

Sv: Tack för utmaningen! Ska försöka göra den ikväll :D


Postat av: Thessan
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se 2012-05-11 / 16:11:11

Tack fina du! är allt bra med dig?


Postat av: Johanna
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se 2012-05-11 / 16:59:12

Kul och läsa dina svar vännen! :)


Postat av: Thessan
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se 2012-05-11 / 17:54:42

allt fint här me. våren kom men drog igen, idag har det varit blåsigt, regnat å varit grått å trist väder =(


Postat av: Jessica Högberg
URL: http://lchftrollet.blogg.se/ 2012-05-12 / 00:48:37

oj, va roligt!! det tar jag tag i imorgon=))


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2012-05-12 / 10:48:05

ÅH jösses hur skall man komma på nya frågor,mohaha men jag gör ett försök;)

Ja eller hur!Är faktiskt väldigt nöjd med resultatet av mitt fixande;)Nu så fixar P & praktikanten dräneringen ppå baksidan o kapar träd och jag sitter inne & myser medans lilleman sover;)


Postat av: Kenneth
URL: http://rothvoss.blogspot.com/ 2012-05-12 / 11:17:21

ojdå nu blir man utmanad också :) men kul att du la till den trevlige Fast vet inte hur du kan veta det hahaha... Jag ska kolla bokstäverna nu o sen får jag väl fila lite på utmaningen... Kan meddela att bokstäverna fortfarande kommer


Postat av: Anonym
URL: http://natalies.se 2012-05-12 / 16:13:17

Missa inte premiären för webbshoppen i min blogg, första varan finns redan uppe för kanon pris!!!



hoppas att vi ses,

puss kram /natalie


Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen
URL: http://fikamed.wordpress.com 2012-05-12 / 16:36:46

ÅH vilken härlig utmaning, ska jag göra någon dag! Alltid kul och perfekt nu när jag har nya bloggen :D Tack snälla för att jag fick den!

Ja det är underbart med brickor, finns så mycket fina!

Kram


Postat av: malin-helena
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/ 2012-05-13 / 13:06:11

Det är ju väldivgt roligt att läsa sådana här utmaningar. men får ju veta så mycket mer om människorna bakom bloggarna liksom. :)



Jag ska försöka hinna med att svara på dina frågor så småning om. ;)



Ja, renoveringen kämpar vi på med! Men snat, SNAAAART är det klart! ;D Då kommer bilder. ;)



Kramar!!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?