Femtio nyanser

av svåååår abstinens har jag nu när de tre böckerna utav E L James är utlästa .... :-( Femtio nyanser av honom, av mörker och av frihet heter de för dig som inte läst än - fantastiskt bra skrivna är de verkligen.
 
Hon skriver på ett osedvanligt tydligt sätt ut allt, även sexet mellan dessa båda huvudkaraktärer. Sexet som går alltifrån det "vanliga" till det mer vågade och ibland farliga hållet, det som kanske endast fantasin sätter gränser för i vårt vardagliga liv.
 
In i detalj följer man deras upptäcksfärd både i och utanför sinnevärlden och det jag framför allt fastnade för var något jag själv kan känna igen och det är den oerhörda passion och samhörighetskänsla dessa båda älskande känner. Trots allt som händer kring dem och de svårigheter de upplever, i och utanför relationen, så känner de denna magiska dragningskraft till varandra (och då menar jag inte bara den sexuella, det är mer än så, när man träffar den som hör ihop med en liksom).
 
Precis så kände jag och husbandet för nu 10 år sedan och när vi rör vid varandra idag, så har känslan inte förändrats - det säger liksom BOOOOING innuti och hela systemet vaknar och söker hjälp från den andre att släcka eldarna som börjar brinna.
 
Gudskelov så har finaste sötörat mitt inte en skadad själ, ej heller femtio nyanser av mörker, snarare 100 nyanser av ljus - den ständigt positive och uppmuntrande mannen jag haft turen att träffa, min pusselbitshalva ♥
 
 
 
 
 
Postat av: Sojkas Framtid
URL: http://www.sojka.se 2013-01-25 / 10:51:11

Det hade ju varit så himla trevligt om du kom ner till Malmö! :D
Kramis!


Postat av: Fnulan
URL: http://www.femme.se/fnulan 2013-01-27 / 22:41:55

Måtte jag få läst dom!!!!


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se 2013-01-28 / 10:09:08

Hihi 3:e boken med du ÄR galen..yes antecknar att du vill ha en söt nalle;)
Idag är vi hemma då vi är lite krassliga här..men imorgon blir det nog jobb o dagis igen..


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2013-02-01 / 15:37:20

Hej fina !
Jag måste verkligen se till att läsa de där böckerna, men just nu har det verklige varit fullt upp med jobb, volontärarbete osv.
Får välhoppas att jag hinner läsa dem senare ;)

Vad mycker roligt du planerar in, ni är ju så himla fina tillsammans du och din man <3
Nu ska jag ut på äventyr, ha en fantastisk helg !! ;)
Kramar !


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?