Gripande blogginlägg om hemlösa

med hund från Mervis Londonresa i helgen som var. Läs, begrunda - hur lever vi och de med sina kära fyrbenta vänner? Vad är viktigt för dem visavi oss med hund i vår närhet?

Här kommer länken till inlägget.

Själv fick jag (än en gång efter ett av Mervis inlägg) en del egna tankeställare men också en del frågor om det egna hundägarskapet - en sak är då säker - Det är ALDRIG för sent att lära gamla hundar sitta (om nu det skulle vara nödvändigt att lära dem förstås ;-) ja ni förstår vad jag menar), inte ens tvåbenta stofiler är olärbara på gamla dar!

Nu tar jag Valborgs-ledighet, åker hem med min kära make och vår härlige vov, kör lite inkallningsträning på parkeringen som vi brukar (han ser mig på långt håll, viftar lätt på svansen - ja Fred alltså - jag går förbi och lämnar väska i bilen, sen vänder jag mig åt deras håll och säger "KOM", racer-Fred kommer som en oljad blixt och så är det samma tillbaka till husse, sen drar vi vår kos tillsammans - bra vardagsträning). Hem till stundande Valborgs-firande, dvs middag med "barnen" och mina päron, grilla på altanen för hela slanten, gott vin, en kall öl till grabbarna, Fred springandes i trädgården i sin långa lina och har kul  - vad mer kan man begära!!

Må så gott alla, ta det varligt med eldarna i kväll och hoppas ni får en underbar avslutning på denna månad, vakna upp till vackra maj och flera dagars fortsatt ledighet!

Over and out!
Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?