About Fred the vov

long time no seen doggy - fick en förfrågan om allas vår Friendly Fred häromdagen och YES, HE IS STILL ALIVE AND KICKING - är vid prima liv vår lille filur, busar kring i nya huset, trasar sönder sin numera helt innehållslösa tygkanin Hoppe mer och mer för var dag som går, hämtar glatt sina leksaker i vårt arbetsrum för vidare spridning på alla plan i huset mm mm.

Dessutom är han numera såååå oerhört duktig på att göra vad ordet "vänta" innebär, dvs han gör det verkligen tills man säger något förlösande kommando såsom ex.vis "kom" eller "varsågod"! Oerhört skönt att se att han faktiskt sitter kvar innanför ytterdörren trots att den är vidöppen och husse lastar in paket (från ex.vis Ikea) eller matkassar (från ex.vis Willy's) - inte rusar han ut för att kolla läget där ute inte, utan han sitter vackert kvar och väntar.

Jag gjorde missen att säga varsågod för tidigt igår, han rusar ut, fram till husse, kollar att han kan bära grejerna fastän vov är precis framför honom, jag ropar "kom" och han kommer genast tillbaka in!!! Detta trots att han faktiskt hade flera val därute, det kommer människor på gatan, en kråka i trädgården som kraxar uppfodrande - men icke, jag är med husse och matte jag verkar han tänka och studsar fram och åter oss emellan!!

Snart ska vi också börja planera träffarna igen, saknar dem gör vi nu efter lång tid emellan - men snart gott folk är vi på banan igen!!

All for now, see you soon folk's!

HugsiHugsiΦ

Postat av: Anton
URL: http://www.metrobloggen.se/an2n 2009-02-04 / 11:33:27

Nu finns schlager utmaningen på plats i min blogg igen....efter 25 mail till metro typ hahaha jag ger mig inte


Postat av: LottaS
URL: http://metrobloggen.se/golden 2009-02-04 / 15:51:19

Tänk att man kan bli nästan barnsligt lycklig när det funkar!


Postat av: Tigra
URL: http://schipperkensottis.blogg.se/ 2009-02-05 / 16:15:32

Så fin blogg du har å så söt hund å så duktig =oD var bor ni nånstans? Vore kul att träffa er hund. Å ja förstår längtan att skaffa en till hund. Ja vill oxå ha en till osv ;oP

Åh, va häftigt att du har några av de första barbisdockorna! Vore jättehäftigt att se dem, du måste fixa ett minimuseum! ;oD

Kolla gärna in min blogg&lämna ett tassavtryck!

Kramis


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?