Min högvinst

"trumvirvlar" och "fanfarer" kanske t.o.m. salutskott - ja, jag hör dem alla i alla fall!!

Fick flera brev häromdagen men två betydde särskilt mycket, det ena från en vän som haft det jobbigt men är på väg tillbaka - HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA va glad jag blev och det andra var en inbjudan, en inbjudan inte alla får och som jag stirrade länge och väl på innan jag faktiskt trodde att den var till mig, på riktigt ... fick ringa "coachen" och berätta, sprudlade i telefon länge och väl (om ingen av oss har annat inom några timmars tid, ja då sitter vi där och hittar nytt att prata om - underbara och upplyftande samtal, alltid).

Jo, så här ligger det till, att när man gått Foundation Course för Jan Fennell, så går man inte automatiskt vidare som godkänd för fortsättningskursen, Advanced Course med vidare möjligheter att sedan bli DogListener, utan till fortsättningen kan man bara gå vidare om Jan bjuder in till en sådan kurs! Fråga mig inte hur hon väljer, det vet bara hon men  JAG HAR FÅTT EN SÅDAN INBJUDAN och JAG HAR TACKAT JA! För man kan ju tacka nej också och känna att jag vill inte gå längre med den biten även om man vill fortsätta lära sig mer om hur leva med hund enligt Amichien Bonding, en livsstil som säkert kan passa fler, men där man känner att det räcker så här!

Visst, jag och vi i familjen har kommit jättelångt på vår AMB-resa, men jag vill komma ännu längre, få än mer kunskap om våra kära fyrbenta vänner och hur jag kan hjälpa dem att få det bra hos oss människor - främst min egna (och kanske fler än en så småningom, man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda) hund, men också andra som vill ha svar på hur man kan göra för att få det ena eller det andra att fungera i hemmet!

Observera att jag absolut aldrig kommer att ge några svar om jag inte får några frågor, tänker inte ens försöka tvinga in lärdom i andra, den kan bara fastna om man vill ha den där! Utgår bara från oss själva, vi har inte en situation som är lik någon annans (ingen jag vet i alla fall) med barnen hit och dit, autistisk pojke med sina signaler - alla har ju olika liv med sina hundar, ingen är att förringa och ingen kan säga att något är fel (så länge det inte handlar om att slå in träning i sin hund, men det är ju sjävlklart för alla med rätt sorts kärlek till sina hundar) - men det kan vara fel för en att göra si, och för en annan att göra så - allt kan vara rätt, bara man väljer själv, av egen fri vilja! Det har vi gjort hos oss och är oerhört glada för det ... nu kan resan fortsätta, mot nya mål (mer kunskap, insikt) och nya äventyr!!

Just det, glömde en sak - när jag sedan gått fortsättningskursen så är det ju ingenting som säger att jag faktiskt duger som DogListener, jag kanske inte har det som krävs, but damn me if I don't try! This is once in a lifetime - a opportunity to good to turn down!!

Arma gammelskalle, öppna dig för lärdomen och insikten, för här kommer den, vare sig du vill eller ej - bättre sent än aldrig lär sig en gammal hund (hynda) sitta!! Dvs jag alltså, bäst att förklara det så ingen tar illa upp!! ;-)

HugsiHugsiΦ
Postat av: Lelie Baker
2009-02-27 / 13:56:39

Fantastiskt äventyr för hela familjen AMB, barnen tror inte att det är samma hund, lär oss mer det funkar ju. O Mia kanske blir doglistener, vem vet?


Postat av: tess
URL: http://tessanhopp.blogg.se/ 2009-02-27 / 13:57:29

ohhh va roligt :P:P

Grattis eller vad man ska säga :):)

klart du ska köra på :):)

kram


Postat av: Linda6
URL: http://linda6.blogg.se/ 2009-02-27 / 15:04:43

Absolut =) hehe.. Chanel vill nog ha en pokvän i hennes enga ras =) heeh = )



Jahaa =) Men bonusbarn är inget fy skam direkt =) Hehe. Finns säkert en orsak till varför du inte har egna såå då är bonus barn TOPPEN =)


Postat av: Mervi
2009-02-27 / 21:19:59

Härligt...snart är det inte bara Fred som får av dina bra signaler...kanske blir det ett yrke att utvecklas inom. Kram Mervi


Postat av: felicia
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv 2009-02-27 / 22:10:11

Ha ha ha det här med att svara på frågor är min omgivning bekant med :) Det verkar som om hjärnan aldrig har semester.

Min bekantskapskrets kallar det för delikata frågor när de är svårbesvarade :) Så din bonnusdotter är också analytisk? Det är en bra egenskap som är till god hjälp om man har aspergers.

grattis att du fick fortsätta kursen :)


Postat av: Anonym
2009-02-28 / 10:50:43


Postat av: Malin med packet :P
URL: http://www.metrobloggen.se/Maleh 2009-02-28 / 10:51:57

You go!

eller;

We go!

:D


Postat av: Alshammar - Fashion Lifestyle
URL: http://halshammar.se 2009-02-28 / 15:50:30

pincher är så söta:)


Postat av: Sussie
URL: http://www.metrobloggen.se/egnahem 2009-02-28 / 21:52:01

Grattis, det är ju en stor ära! Jag är väldigt nyfiken på detta..


Postat av: felicia
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv 2009-02-28 / 22:26:35

det blev i alla fall 3 bra böcker. det hade varit värre om det bara slutat helt abrupt.


Postat av: Anonym
URL: http://www.purplerain.devote.se 2009-03-01 / 10:44:50

Vad roligt.. ha en riktigt fin dag,kram.


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?