Suck, äntligen fattar de

ja, de där tvåbenta jag bor med, snacka om att ha svårt att lära sig nytt alltså!

Jag menar, jag har ju varit hur tydlig som helst, hur många gånger som helst, men har de fattat - NÄÄÄÄÄÄ ICKE. Alltså, det låter utanför dörren, någon kommer, jag ropar "Hallå, någon kommer, kom o kolla" (dvs VoffVoff) - vad gör de tror ni? Jo, de ropar tillbaka "Ingen fara, det är bara Pelle" (dvs drupeluringdejtjoflöjtdlugdrögtrop - dravel alltså, hallå snacka så man fattar)! Det ringer igen och de har inte hunnit fram än, lite tröga faktiskt är de de jag bor med (men jag ska nog lära dem vart det lider, be sure, I am a very patient dog you see), jag ropar igen och de ropar tillbaka (och det här har jag lärt mig av egen erfarenhet och för att jag är en smart kille) "NU ÄR DET DAGS FÖR DIG ATT VARA PÅ DIN VAKT" och det är jag såklart (redan där alltså)!

Och så kommer den där Pelle in genom dörren, jag är ju framme såklart för att kolla vem f-n det är som kommer in i mitt hem och vad gör han tror ni, jo han ger mig mer jobb att sköta (herregud, kan man aldrig få vara ledig i den här familjen, önskar jag hade lite mer uppbackning faktiskt, typ en fru som vet vad det handlar om och ger lite avlastning ibland, nån att jobba i team-work med alltså) - för han böjer sig fram, tittar mig rakt ögonen och ljudar nåt om (ja, jag kan den frasen med, gått kurs länge nu) "Men Guuuuud va fiiiin han är er lille Fred" - jaha, så hade jag en till att kolla upp och ta hand om, suck, snacka om hårt liv man lever alltså!

Så får jag springa där emelllan och ha koll, för den där Pelle, han drar runt från rum till rum och kollar, matte och husse är på olika ställen hela tiden - jag är helt slut hela dagarna alltså, funderar starkt på att gå i strejk ... fast då finns ju ingen som tar hand om dem, så det är bara att bita i hop och köra på!

Efter mycket springande hit och dit så klär den där Pelle på sig och går ut genom, ja just det, den där stora bruna där plinget brukar komma ifrån .... jag väntar och väntar men han kommer inte tillbaka, herregud, jag har förlorat en som behöver mig, vad ska jag göra ..!!?? måste ha koll på de andra nu så de inte försvinner för mig ... herregud och jag har inte ens hunnit äta ordentligt idag ... hjääääääääääääääääääääääääälp!

Ja, så här har det varit, bitvis har det blivit bättre, men inte riktigt som jag har velat ha det, alldeles för mycket jobb för en liten vov att klara på egen hand! Nu verkar det som om flera saker har hänt och det bara över några dagar, det verkar som om matte och husse gått kurs eller nåt, för nu börjar de faktiskt fatta när jag snackar med dem. Bara som i morse, pling från den stora bruna, jag berättade såklart att det var något där redan innan plinget (man har väl öron att höra med eller hur, bra hör jag också serru) och nu lät det minsann annorlunda, de fattade direkt så jag kunde sen koncentrera mig på att kolla av dem som kom!! Sniffa upp en kompis kanske! De här som kom, ja de kan få stanna hur länge som helst, för dem behöver jag inte ta hand om, de var såna där trygga o harmoniska typer (undrar om jag kan flytta med dem sen, typ flytta hemifrån, hmmm ska höra efter sen ska kolla om matte o husse är på riktigt först) som bara var, mig ville de i alla fall inte ha hjälp av, skönt!!

I alla fall, matte och husse verkar annorlunda på något sätt, ja som igår också, när jag låg på sängen och vilade lite (man får ju ta igen sig när man kan alltså, orkar ju inte varje minut) så hände nåt märkligt! Alltså, när jag brukar ligga där så händer det att matte kommer till mig och ger mig massage och självklart så får hon det om hon vill, det är ju jätteskönt, men det är ju också lite jobbigt att man inte får vara i fred när man väl får vila - dubbeltydigt alltså! I alla fall, igår så verkade hon vara på väg mot mig, så jag förberedde mig på att lägga mig på rygg som jag brukar - men hon kom inte utan höll på med annat vid saken som husse monterade häromdagen, med ryggen emot mig!!!! halllååå, märkligt!

Matte gick omkring och eftersom jag hörde var hon var så lät jag bli att kolla henne, hon kommer ju tillbaka (hon var ju inte klar med sitt såg jag, lådor som stod kvar vid sängen bland annat, man har väl koll). Så kom hon in igen och jag gjorde mig beredd, men hallåååå hon kom inte nu heller?? vad är det som händer?? har hon äntligen fattat att jag behöver vila i fred ibland???!!! är det sant, kan jag slappna av på riktigt!!!!???? JAAAAAAAAAAAAAAAAA SÅ VAR DET och GUUUUUUUUUUUUUUUUD va skönt det kändes när jag lade ner min nos i täcket, kunde lägga öronen (dvs parabolerna) åt sidan på riktigt och bara vila! De tycks fatta på riktigt att man inte orkar hålla på med något hela tiden, de har äntligen förstått vad jag sagt - Ta det lugnare och njut av livet bara, ha inte så mycket på gång hela tiden, chilla lite, ta're lite cooooool!

Hoppas få återkomma med fler såna här inlägg, nu ska jag vila och ta det lugnt - för tänk om det är som vanligt när jag kommer hem och jag behöver jobba hela tiden som vanligt ... tar det säkra före det osäkra och vilar tills dess!

VoffVoff Ψ
Postat av: Linda6
URL: http://linda6.blogg.se/ 2009-02-23 / 13:05:01

Jaa visst. De e helt sjukt alltså. Blir ett handikapp att inte datan fungerar . hahah


Postat av: Lisa
URL: http://www.albus.nu 2009-02-23 / 17:46:51

Hej! Låter ju superbra! :)Skriv gärna lite mer om den där kursen och vad som sades, alltid bra att lära sig något nytt! Albus är mest skällig när det går hundar utanför fönstret (bor i lgh) och ibland människor också, försöker ignorera honom eller lyfta bort honom, men det är svårt att veta om det är rätt metod.


Postat av: Lisa
URL: http://www.albus.nu 2009-02-24 / 08:38:29

Tack så mycket för tipsen!! :) Det är så synd att man fastnar i mönster som inte fungerar, men då är det ju bra att man kan fråga andra som har haft samma problem eller funderingar och löst det på ett annorlunda sätt! :)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?