Ännu mer helg-info

kommer här, får dela upp gracerna lite grand när det är mycket att skriva!

Lördagen gick inte bara i budgivningens tecken, även om det var riktigt roligt (som jag ju redan skrivit om, sluta tjata nu typ) utan också i glada vänners lag, såväl tvåbenta som fyrbenta!

Liten spårövning hade L&S och fick låna vår vovve att testa lite nytt på (den oprovade hunden är tydligen riktigt bra att låna), sen att vi inte höll på att få med honom hem igen, ja det var väl roligare med de aktiviteterna än mattes och husses kan jag tro. Sen hade vi en liten stafett, med humor som främsta ledstjärna (jag som stod bredvid och var domare skrattade så jag grät, så alla vann, en tårblind domare ser inga målsnören) - vilket gäng säger jag bara!

Sedan var det lite surprise hemma hos L&S - helgrillat lamm, utomhus med riggad eldstad för ändamålet och uppsatt partytält in case of bad weather - wow, vilken smaskig måltid och så mysigt att stå där vid grillen och vänta på sin tur, fylla sin tallrik med gott från mängder av saker att välja mellan (sallad, egenhändigt gjord potatissallad, mmmmmums, hembakat bröd, goda ostar) och till det allehanda goda drycker!! Eftersom vi alla var klädda för övervintring på Antarktis (efter stränga rekommendationer om medtag ditten och datten i klädväg), så kunde vi stå ute och äta rätt så länge innan vi fortsatte partajet inomhus!

Våra fyrbenta droppade in en efter en när de ätit sina smaskiga bitar mat som L fixat till alla - även den kräsnaste av vovvar åt som om de aldrig sett  mat förut! Somnade i olika högar inne i huset och vaknade sedan inte mer än för att gå ut och pinka under kvällen!

Underbar dag och kväll, tusen tack igen gänget, och vilken suverän överraskning vi fick från "värdparet" denna träff! 

All for now!

HugsiHugsiΦ
Postat av: LenaD
2009-01-20 / 13:29:59

Det var sååå trevligt! Ser fram emot nästa gång vi ses! Inte så länge tills dess eller hur!


Postat av: tess
URL: http://tessanhopp.blogg.se/ 2009-01-20 / 14:35:03

hello

det är rätt lång historia... ellleer kort och gott min svenska lärare är dum i huvudet....

höll mitt tal om djurplågeri, sen säger han att det var heltklart ett mvg tal förutom att han tycker inte jag använde rösten på ett bra sätt å de visste han att jag inte kunde för jag hade berättat att jag var sjuk så då hade rösten pajat... helt, därför höll jag samma nivå igenom hela talet... men eftersom jag inte kunde ändra rösten så sänker han mig till vg..... :@


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?