Är människan ond?

Ett inlägg från en annan persons blogg , dvs Mervis, som jag helt fräckt knycker och lägger ut här - bara för att det är SÅÅÅÅ BRA SKRIVET! Läs, begrunda, reflektera - hur gör du själv? Vem är du med din hund (om du har en sådan förstås)? Hur är andra runtikring med sina hundar? Avsluta med filmsnutten, glöm inte ljudet, njut av det vackraste som finns i världen - vänlighet, kärlek, närhet, trygghet från en annan varelse, oavsett ras!

--------------------------------------------------

Människan är ett flockdjur...okey...det är vi väl alla överens om? Vi skall vara en av de mest intelligenta varelserna på denna jord.


Vem är det som håller på att förstöra grunden i överlevnad? inte är det djuren som finns runt oss...jag tänker på miljön!

I djurens värld så undviker man gifter etc...det finns i deras djupaste instinkter att inte döda sig själv...


Vem är det som skapar krig? Inte är det djuren som finns runt oss...


I djurens värld så sker det konflikter men enbart om det är några som inte respekterar ett revir och kliver in där och vill ta över eller annat... då kommer det att ske en attack men olika resultat...aldrig flera år eller ens flera veckor.

När det gäller mat i djurens värld så är det inte konflikt utan överlevnad...det är naturens sätt att fungera när en art anfaller en annan.


När ett flockdjur får nya bebisar...så är de det mest vänliga djur som finns...även de djur som annars kan vara mycket aggressiva mot människor eller andra djur. De är aldrig aggressiva mot sina egna bebisar... inom flocken håller man ihop...!


MIN FLOCK tar jag hand om
...(om din hund gör ett utfall ute för att den anser att det är fara och behöver försvara dig eller det, tänker du då att jag tar hand om min flock eller annfaller du din egen hund med ryck, skrik eller annat) det finns så mycket tålamod hos en djurmamma, när vi då och då ser att mamman rättar till sin lilla nykommling/tonåring etc  som är busig eller för vågad i vissa situationer så är det en gång på 1000 och inte varje dag. Människan  går på sin valp eller vuxna hund flera gånger varje dag för att uppfostra????.


Mamman och de andra flockmedlemmarna visar tydliga regler så alla får möjlighet att växa upp till bra och trygga individer som då lär sig att ha en bra egenkontroll och klarar sin egen överlevnad.


Det är bara människan som är så ond mot djur och i detta fall HUNDEN som är så missförstådd. Vi som jobbar enligt Amichien Bonding ger våra hundar rätt kommunikation och då finns inga konflikter...i min vardag är det  ALDRIG konflikter med mina hundar. Då  och då tydliga signaler/ regler som visar vad som är bäst för min hund för att den inte skall råka illa ut. Det handlar alltid om att skydda och lära...


Nedan en länk om vänlighet...det är inte hund men det är samma VÄNLIGHET...sätt på högtalaren och titta och njut...det är svårt att vara ovänlig mot någon som är vänlig...varför gör vi det mot våra hundar??????

http://www.youtube.com/watch?v=Rooyt3ptNco

HugsiHugsiΦ

Postat av: Sara
URL: http://sarath.blogg.se/ 2009-03-11 / 14:31:31

Oj det var verkligen läsvärt!

detdär med cola, jaa det är problem, och jag ska sluta, iaf vardag! Men detdär med ostbådar, det kommer aldrig gå! Är sååååå grymt sugen på det, varje dag. men jag kämpar med olan först!



ha det bra, trevlig dag!


Postat av: Sara
URL: http://sarath.blogg.se/ 2009-03-12 / 09:16:51

Jag förstår precis vad du menar! fast henne skulle jag aldrig bjuda på fika ;P Haha,

skulle med vilja bo i hus, eller radhus, men det är nog lika illa det antar jag! :S

Allt bra med er annats?


Postat av: Sara
URL: http://sarath.blogg.se/ 2009-03-12 / 10:18:03

Åh det låter ju toppen att bo så, avundsjuk ju!

Det är bra med mig, jag har dock lite halvinfluensa, hosa och tråkigheter som vanligt!

Santos han mår fint, dock lite trött nu det senaste och äter lite dåligt!




Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?