Helgsummering

med familjen och Fredthevov - det har gått lite upp- och ner men vi vet ju varför så det är bara att köra på i samma hjulspår som förut, för då lyckas vi och allt är till det bättre. I och med att vi fråntar Fred mer och mer av hans tidigare kontroll, så testar han nu också lite extra (sen att han dessutom är i en ålder då detta testande är såå vanligt gör det ju inte lättare, vare sig för honom eller oss) - men som sagt, bara att fortsätta gav honom lugn och ro igen!

Ett test blev igår kväll då Jonathan körde sin "skrik-variant" (och som han också gör för att provocera, både oss och hunden) - Leslie gick då bara in till Jonathan, sade till honom på skarpen (men faktiskt utan att skrika tillbaka eller vara fel, dvs för dominant mot Jonis för då skyddar Fred honom och "lyssnar" inte på något vi visar) att sluta skrika, lägga sig ner i sängen och sova i stället. Fred var med först, men backade direkt när han märkte att Leslie var så trygg i sitt sätt, dvs han behövdes inte där, någon annan tog hand om den där konstiga skriksaken! ;-)

I natt sedan så vaknade jag av att Jonathan var på väg upp, dvs kissnödig, och jag tände min lilla lampa, pratade tyst med Jonathan, öppnade dörren ut till allrummet, fick med mig Jonathan till toaletten, klar och tillbaka till sängen, bädda om, lägga mig själv, släcka lampa - OCH INTE ETT LJUD FRÅN FREDS BÄDD!! Han var hur cool som helst, behövde inte ta hand om något i denna stooooora värld, allt var redan ordnat! Och det här är väl typ tredje natten som han inte är uppe och kollar om vi behöver något - HALLELUJAH MOMENT!!

Så, nu ska jag bara lämna ifrån mig en hårddisk till it-avdelningen, hmmm måste ha en kopp kaffe också ... ses om ett tag igen!

HugsiHugsiΦ
Postat av: binded magazine
URL: http://bindedmag.blogg.se/ 2009-03-02 / 10:40:12

Tack för din kommentar, snart kör vi igång, du är väl med från start? =)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?