NY DATOR

eller nya datorer ska jag väl säga, för att vara sanningen överensstämmande - likadana HP'sar med EXTREMT stora skärmar till - som att titta på storbildsskärm när man jobbar!! Sen är hårddisken en liten slimmad sak, heter Ultra-Slim också, tar ingen plats på skrivbordet den inte (kompenseras ju av jätteskärmen). Den jag har hemma är också förberedd för att kunna kopplas upp mot den på jobbet, så kan jag sköta sådant som fakturehantering, komma åt alla mina dokument jag har här och i viss mån ju sköta jobbet hemifrån. Som på sommaren, då kommer detta att vara helt suveränt, fixa fakturor utan att åka in till jobbet, störtskönt!!

Det som också är försvarbart med att ha två stationära så här, det är att det faktiskt var billigare med två sådana än en bärbar med dockningsstation som då är förberedd för vårt nätverk här på jobbet!

Jag har också fått uppdaterat till Office version 2007, de övriga här på enheten har haft det så i cirkus en vecka, jag valde att vänta till ny dator i stället för att uppdatera den gamla emellan. Det roliga är att jag då inte "behövt" hjälpa de andra med att hitta rätt i den nya "världen" (en viss skillnad faktiskt mellan version 2003 och 2007) - för jag har inte haft det på min dator, de har fått träna själva!! Och de har klarat sig toppen-bra tycker jag!

Sen upptäckte jag en liten, liten miss från min sida - alla mina sparade länkar i Favoriter ligger ju inte precis synliga eftersom jag bytt dator, men kom sen på att de nog ändå behövde rensas i denna lista och kanske fylla på med nytt och fräscht i länkväg!!

Nu ska jag budgetera mera en stund, dubbel espresso för att orka, see you soon!

HugsiHugsiΦ
Postat av: Linda6
URL: http://linda6.blogg.se/ 2009-03-05 / 13:08:57

hahah är det sant ? Thih i=)

Yur att min data skärm är så högt upp att inte chanel kommer åt den =) Mohahhah =)



Hur står det till ?


Postat av: Sara
URL: http://saantos.blogg.se/ 2009-03-05 / 13:32:44

Heej. grejjen är den att han går ihop med alla nya pinnar han träffat?! :) tur det iaf !


Postat av: tess
URL: http://tessanhopp.blogg.se/ 2009-03-05 / 17:02:47

tack så mycket :)

nä eller jag har ju medicin men tycker inte de hjälper alls... dock så älskar ja ju våren... fast sommaren är nästan bättre för då är de inte så mkt skit i luften.

kram


Postat av: felicia
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv 2009-03-05 / 23:33:27

Kan man inte exportera bokmärken? Om det går så maila dig själv listan och öppna den på en annan dator och importera den så har du samma på alla datorer :)



Nej röriga uppgifter är inte kul.

jaha så de har krånglat till matematiken så.

jag blev varnad att det skulle vara macklemang med det svenska språket och att man var tvungen att skriva utförliga svar. Tråkigt om de gör så.

Man blir ju helt bortkollrad i hjärnan.

först koncentrear man sig på talet och sedan måste man sortera i skriften.

Är det kuggfrågor också?


Postat av: Anton
URL: http://www.metrobloggen.se/an2n 2009-03-05 / 23:35:30

Hej vännen!! Jo det känns som det var länge sedan vi tittade förbi varandra men har haft en bloggsvacka, tog på krafterna att hålla 6-7 inlägg per dag som jag gjrde 2,5 månader..behöver lite vila där av har jag inte uppdaterat så mycket, men hoppas att du stannar som löäsare ändå, gillar dina kommentarer inte bara då du berömmer utan för att du gör just det jag älskar och disskuterar mina ämnen och ger dina egna känslor för dem eller ger mig andra synvinklar på det jag skrivit om. Jag har även haft ett litet återfall av den panikångest jag lider av och har därför inte haft ork och velat prioritera bloggen före det psykiskavälbefinnandet.



Känner mig piggare nu och ska försöka att höra av mig lite oftare jag oxå, vet ju att jag inte varit så bra på de. Ses imorgon, nu ska jag sova:)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?