Malmö-skotten natten till idag

Läste på MSN-nyheterna om skotten, där två ungdomar på 20 år blev skjutna i huvudet. Inte bara att det är tragiskt med sådant våld utan också på makens svar på min fråga om vart han trodde skotten avlossats, tragiskt när han svarar "Rosengård såklart". Oerhört tragiskt när en hel stadsdel får sådant dåligt rykte även känt för oss här i mellersta Sverige.

Vad har hänt med oss människor egentligen, när vi med sådan lätthet kan skjuta en annan människa i huvudet i avsikt att döda? Blir beklämd och sorgsen när jag tänker på vart vi, inte är på väg längre utan vart vi kommit, var vi är i dag.

Läs hela artikel här om ni inte redan gjort det.

Över och ut, nu tog med ens glädjen helt slut.
Postat av: Linda
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2009-10-10 / 17:38:37

Ja ush läste om dom där=(Man kan ju undra vad som driver människor till ett sådant vansinnighetsdåd?!

Japps showen skall bli rolig o maten ser jag fram emot,hihi.Hungrig som en varg här! Ah vilken tur du hade denna gången du ang klippet o tur för mannen din;)

Snart bär det av in till lilla Uddevalla för en mysig kväll=)




Postat av: Anna-Karin Edlund
URL: http://www.dptjejer.blogspot.com 2009-10-10 / 18:58:34

Ja man undrar varför! Jag tänker alltid på mina egna barn när jag läser sådant där, man kan aldrig veta när,varför........



Hoppas du känner dig bättre i låret idag, duktig Fred som stannar hos matte.



Kram


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?