För- och nackdelar

med att vara hemma i den "grå vardagen" igen - here is my listing;

FÖRDELAR
  • man behöver inte längre leta efter sopkorg att stoppa sitt toa-papper i efter slutfört mugg-uppdrag ;-)
  • det rinner inte svett från kroppen så fort man rör sig minsta centimeter, man sover sig osvettig genom natten - helt sagolikt skön var den första natten hemma
  • ha våra kära fyrfotingar nära igen - sån härlig känsla att hämta dem igår och bara vara hemma em/kväll igår kväll
  • "slipper" smörja kroppen med solkräm hela dagarna (jobbig den sysslan verkligen *hihi*)
  • komma hem till resten av familjen och alla vännerna - saknat er lite grand faktiskt ;-)

NACKDELAR

  • det är just så grått som bara ordet vardag ger ledtråd till (skojar lite men ni fattar)
  • inget ljummet saltstänkt hav att gå till varje morgon, ej heller sval pool att svalka sig när det är varmt
  • för att inte tala om de obligatoriska natt-doppen jag och husbandet tagit i poolen - romantiskt o mysigt vid ett-tiden på natten har vi ensamma glidit runt i "vår" pool, precis utanför vår lägenhetsdörr .... myyyys!
  • inte kunna lata sig till 100 procent per dag och bara sola, bada, äta och dricka gott, umgås med varandra enbart o kanske några trevliga människor vi träffat ...
kom inte på någe mera .... men jag kommer med säkerhet tillbaka med annat smått o gott!
Postat av: Susanne
URL: http://kandy.se 2010-08-07 / 14:07:38

Jag gillar att resa men jag tror faktiskt att jag gillar att komma hem i alla fall nästan lika mycket :-)


Postat av: Tant Kim | Design
URL: http://tantkim.blogg.se/ 2010-08-07 / 20:19:26

Hehe, ja det som är i min blogg mest är ju illustrationer så det är mest titta på bilderna än att uppdatera sig. ;)



Självklart måste man våga. annars blir det ju ingenting av en. ;)



Härligt att ha dig tillbaka igen. Hoppas du har haft det bra under din "borta" tid. :)



Kramar från ett dyngsurt Södertälje. ;P


Postat av: kittymon
URL: http://kittymon.blogg.se/ 2010-08-07 / 23:30:53

Tackar! Vi ska göra allt vi kan för att ha det så bra vi kan och tror inte det blir så svårt. Ska självklart sticka in näsan och säga hej emellanåt. Känns jäkligt skönt att åka nu när det regnar som fan utanför fönstret.



Åhhh plans nu blir jag ju nyfo hihihii



Ha det bra du med!



Kramar i mängder!


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://dpossen.blogspot.com 2010-08-08 / 10:01:16

Det allra bästa med att vara hemma igen måste väl ändå vara fyrbeningarna! Jag tyckte återkomsten till familjen var det absolut bästa med att komma tillbaks från Budapest... I hård konkurrens med att slippa svettas så j-a mycket. (När jag kom hem var det iofs strålande sol och hett här i Svedala, men ingenting mot Budapest...)


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://dpossen.blogspot.com 2010-08-08 / 10:31:30

Vi trivs toppen fortfarande... :-) Eller jo, det händer ju att man längtar till lägenhet igen när man t ex är helt insnöad eller som när Alexander skulle åka till jobbet inatt och måste gå genom en skog som förvandlats till träsk för att komma till busshållplatsen. Men på det hela taget så. :-D


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?