Kusin-uppsamling!

Ja, det kan man kanske kalla det som just nu händer för husbandet, hans kontakt med kusinerna i England utökas nämligen från tidigare enbart julkortsskickande till mer kontakt.

Först var det yngsta kusinen Stephen som jag började ha kontakt via min jobbmail (för att det spammades så med hotmailen på hans jobb) och jag och husbandet svarade tillsammans därifrån.

Sen träffades vi när Stephen och Diane (hans fru) var här i Sverige samt att vi sedan bokade träff i somras när vi var där, både med dem och S's föräldrar (pappan med tågbanan ute i trädgården om ni minns).

För bara någon vecka sedan kom förfrågan från en av tjej-kusinerna, hon hade träffat S o D och då fått höra att vi både setts och mailat med varandra. Hon skickade helt enkelt ett kort med önskan om att också få börja brevväxla med husbandet och hans familj och nu har redan två långa mail gått fram och åter.

Så roligt för husbandet, det märks att han gläds över denna något "förlorade" kontakt med de sina i England. Innan vår resa i somras så var det 20 (ja tjugo) år sedan han var över senast, antar innan äldsta tjejen föddes.

Nu blir det ändring på detta och planen är, och har varit, att ta husvagnen över nästa sommar. Glida runt och hälsa på familj och släkt, whisky-prova oss fram i Skottland samt hälsa på bekanta till husbandets familj. Blir nog toppen-bra och kanske får vi med oss 3 brudar till (eller fler!! who know's).

Postat av: Madmolly
2010-01-18 / 11:20:11

Tre brudar till ?!?!?! Räknar du dom lurviga eller blir vi ännufler tvåbenta :)????? En tanke, har ni funderat på när under sommaren ni vill åka? Man får väl ha temperatur i åtanke då man har hundar med och så (har ingen AC i bilen).

Kram


Postat av: Susanne
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/ 2010-01-18 / 11:39:31

Me like when you like :-D


Postat av: Anonym
2010-01-18 / 12:03:51

Kolla in Heidis nya ansikte!!



http://laurenconradvskristincavallari.blogg.se


Postat av: Susanne
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/ 2010-01-18 / 14:22:22

Nu har den startat... fototävlingen alltså, svartvitt tema, välkommen :-D


Postat av: Art By Tina
URL: http://trueborn.blogg.se/ 2010-01-18 / 17:52:08

Men superkul ju att återskapa släktband som av olika anledningar tidigare varit svaga. Riktigt kul.


Postat av: Malin
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/ 2010-01-18 / 19:31:40

Tyvärr hann inte påsarna med, men jag kan ju bjuda på frakten till dig på dem:) Du e ju stammis. Jag skall bara kolla så att jag har fyra stycken. Jag återkommer imorgon när jag kommit till min butik. Hej svejs!!! Kram kram


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://dpossen.blogspot.com/ 2010-01-19 / 11:51:31

Vad kul! Kommer husbandet från England ursprungligen eller?


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?