Trotsade förkylningen

och åkte till Ikea efter jobbet igår. Tänkte att om vi gör som vi brukar, dvs precis bara går till de avdelningar vi ska till utan att passera de andra och stanna till, så ska det nog inte vara så blodigt. Det gick vägen, in bakvägen (dvs från kassorna) och till de ställen vi hade ärenden, plockade ihop i gula kassar, vidare till nästa osv tills snabbt färdiga och snabbkassehantering, allt gick på mindre än en timme.

Det vi skulle handa och fick med oss var;
  • krukor och fejkväxter till vårt allrum. Inga levande växter klarar att bo i det fönstret under sommarmånaderna så vi tänkte att vi kör fejk hela tiden och blandar in snittblommor lite då och då, ja av äkta sort alltså.
  • väldoftande ljus att ha på samma fönsterbräda som ovan nämnda. Hittade 3 som doftade lite kul - 1 choklad, 1 bullar (hmmm blir kul att prova sen) och 1 vanilj (har jag för mig det var)
  • madrassöverdrag till husvagnens sängar
Det som inte fanns på inköpslistan, men som trillade ner i kassen var;
  • 2 enkla överkast till sängarna i husvagnen, att ha som komplement till dem jag snart virkat klart (men ännu ej satt ihop). För 49 kr stycket kunde vi slå till tyckte vi.
Det som trillade ner som vi tänkt på men inte handlat (dvs inte valt sorten tidigare) var;
  • 6 st lagom stora vinglas, båda tyckte samma direkt vi såg dem och slog till. Vi vill nämligen ha andra glas än plastglas som komplement i vagnen, allt går nämligen inte att dricka ur plastglas tycker vi.
Sen hem, ut med vovsen, lagade middag, pimpade fönstret i kupan, lät hundarna busa av sig inomhus också och sen avslutade vi med Mästarnas mästare och direkt efter det av oss inspelade Bygglov (som ju går samtidigt som MM). Snarkofagen nästa!
Postat av: Johanna
URL: http://misseverything.blogg.se/ 2010-01-27 / 10:36:18

Skönt ni kom iväg till ikea.... :) och inte allt för mycket annat som smög sig ner i kassen :)



Ah var bor du? det har jag nog in 100% koll på :(

men ja det är synd, man går för lite på bio! :(



Ja, jag vill inte dölja den när jag är på fest iaf... på jobbet är en annan sak. Då passar de andra vanliga linnena bra :)



haha ja det med trafiken är intressant... alltid kaos, iaf i skåne... för folk kör antingen som idioter eller krattor, lagom är ju alltid bäst... haha


Postat av: Johanna
URL: http://misseverything.blogg.se/ 2010-01-27 / 11:32:35

nej det var riktigt skönt :)



Då har jag koll nu. Gillar Sthlm, bodde där i 6månader :) skönt och inte bo mitt i smeten.



haha ja eller första halkan oj hjälp.... det är kanske därför det är lag på vinterdäck från 1dec. haha


Postat av: Tina
URL: http://trueborn.blogg.se/ 2010-01-27 / 12:07:15

Jag tror jag lyckades lura bort min förkylning. Igår mådde jag totalt skit. Som att någon knökad huvudet fullt med skumgummi. Men jag tog mig iväg till gymmet igår en då, svettades springandes på löpbandet i 30 min - och idag mår jag mycket bättre!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?