Hissa och dissa i Jönköping

VI HISSAR

Arrangörernas beslut att om de såg hundar i bilar som inte mådde
bra, ja då slog de in rutorna för att rädda hundarna, ingen förhandsinfo
till ev ägare av bilen, pang på bara.

Detta gick de också ut med i högtalarna, så att alla visste om vad som skulle ske.

Se även Lindas inlägg om just detta med hund, bil och värme.

VI DISSAR

Hundmänniskor som inte plockar upp efter sina hundar!!!!

Hur svårt kan det vara att få tag på en påse om man nu glömt sina egna?!?!
det var ju tusentals andra hundägare på området som gladeligen skulle
ge dem en av sina för att slippa stora högar bajs på gräsmattorna.
Postat av: madmolly
2010-06-23 / 08:03:20

Jag är imponerad över att man tog detta beslut, jag har sett dem göra det i England när jag har vart på större hundevents, då går ofta RSPCA omkring och kollar alla bila. Trodde att man här i Sverige kanske försökte få tag på hundens ägare först, med risk för att vovven kanske råkade illa ut. Sköt att man har blivit lite mer "hands on" även här i Sverige.

Inte bara på utställningar som folk struntar i de små högar som deras vovvar lämnar, men jag kan tänka mig att det blir en väldig massa när man är så många hundar på en liten yta, trist att folk bara struntar i det...blää för sånt


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?