Fredagspeppen

idag handlar om livet & döden, hur skör livets tråd kan vara och hur stark livsvilja det kan finnas och det är MIN livstråd och livsvilja jag påminns om, varje dag för resten av mitt liv ♥
 
FREDAGSPEPPEN
som startade hos finaste Sojka
 
Jag är just idag, och många andra dagar förstås, oerhört glad att jag finns till,
att min kropp och själ valde att finnas kvar i jordelivet ♥
 
Mitt liv hängde på en mycket mycket skör tråd då för snart 12 år sedan och jag minns
det som igår, inte allt som jag trodde (var tydligen så pass borta enligt familjen som återberättade),
men mycket är klart som kristall.
 
Eftersom jag, den envisaste av envisa, vägrat inse att det inte var naturligt att
ha sisådär 40 graders feber i flera veckor,
inte heller helt naturligt att ha buk- och underlivssmärtor eller blöda konstant
i fler veckor än så,
utan att fatta att ett läkarbesök är att föredra (sa jag att huvet inte sitter där det ska heller!!??)
 
Ja, väl inne på sjukhus är ju min kropp nära upplösningstillstånd och extremt försvagad,
samt med en infektion rullandes runt i kroppen som en varhärd
(vilket jag hade också på riktigt, en varböld som börjat sippra ut i systemet så smått) ...
 
Operationen gick bra, det var efteråt kroppen inte riktigt ville komma igen,
men som den envisa och envetna typen jag är så kom jag tillbaka,
två veckor senare kunde jag åka hem, 9 kg lättare men uppe på egna ben.
Bölden borta samt en trasig livmoder som också fick tas bort -
sån tur jag sen hade med en prins med tre härliga ungar att älska,
dem träffade jag dryga året efter ♥
 
Min kära mor sa att hade jag inte varit lika envis som den jag är mest
lik på alla sätt och vis, min kära mormor, så hade jag inte fixat det.
 
Så idag och alla dagar tackar jag LIVET och njuter av det på alla sätt jag kan,
tillsammans med nära, kära, familj och vänner är jag TACKSAM för varje dag!
 
Och tack du stackars misshandlade KROPP som inte gav OPP när jag
vägrade lyssna ♥
 
 
Postat av: ♥ Sojka ♥
URL: http://sojka.nu 2014-01-31 / 15:02:53

Jag tror envishet har en stor del i överlevnad när det kommer till allvarliga sjukdomar men det är ofta lättare sagt än gjort när man väl är det men det är bara att se till att ge sig fan på att man ska bli frisk! <3

Kram!


Postat av: ✫ Fru Eriksson
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/ 2014-02-02 / 16:10:02

Blir rörd & berörd...
Här togs min Lm när jag var 24 som tur är blev jag mamma vid 15 & har 4 st underbara barn <3

Lurar "Sankte Per" ett flertal ggr & lever i nuet /Kramar till dig & vet du...Jag har en obotlig sjuka till - Obotligt Optimist fniss


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se 2014-02-02 / 19:09:42

Hihi ja oftast är det där det händer;) MEN NU har det hänt grejer även på bloggen;)))


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2014-02-03 / 16:05:45

Åh fina Mia vad vi är glada att allt gick bra och nog lär man sig uppskatta saker mer när man varit på väg att förlora allt !
Puss på dig !


Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3
URL: http://www.mammansandra.blogg.se 2014-02-03 / 20:56:02

Vilken karusell du var med om och va skönt att det gick bra till slut :)


Postat av: malin-helena
URL: http://www.malinhelena.bloggplatsen.se 2014-02-06 / 10:30:19

Tusen miljoner kramar till dig finaste Mia!!
Jag är glad för din skull idag att du har en underbar karl och fin familj och att du lärt dig att lyssna på din kropp. :-)
Din envishet är kanske både på gott och ont, men tror idag, så som jag känner dig, att det är mest på gott! :-)
Du är en underbar människa.


Sv, så underbart roligt det är att så många är nyfikna på vem min lilla bäbis är. Jag blir på riktigt rörd över det. <3

Kramar i mängder till dig!


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se 2014-02-07 / 18:32:11

ÅH Mia manmåste lyssna på kroppen o vilken tur att det gick väl,gud vete vad som hänt om inte förnuftet fångade dig!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?