Ett utlovat blogginlägg

om en fråga som ställdes utav finaste JOHANNA och som gav mig härlig ståpäls av bara tankarna som uppstod ♥ och som jag skrev att jag skulle göra ett inlägg om i stället för att svara helt och hållet där hos henne :-D
 
Först vill jag bara säga att jag är super-glad för fina, underbara, tok-söta Johannas skull som blivit uppfångad av sin prins nu äntligen, ser fram emot att träffa ditt underverk sötaste ♥ Tycker du/ni gör rätt, följ magkänslan, den har sällan fel ♥
 
Frågan löd
"Hur länge var du tillsammans med din respektive innan ni blev sambo?"
 
Mitt svar lyder
Innan jag träffade min prins, blivande husbandet och mitt livs kärlek och bästa vän i livet,
så var jag en mycket försiktig "general", tror jag ibland tog onödigt god tid på mig att ta flytta-ihop-beslut
eller ens att tänka tanken, väntade på rätta känslan antagligen
(bara med exet väntade jag/vi i 6 år innan vi flyttade ihop och sen var vi ihop i 4 till innan vi bröt upp)
 
När jag träffade rätt försvann all försiktighet och scenariot för oss år 2003 blev således;
  • vi träffades i början av januari ♥
  • sötörat flyttade hem till mig i mars ♥
  • jag träffade hans barn strax efter att han flyttat hem till mig ♥
  • vi började leta gemensamt boende från mars ♥
  • vi skrev på papperen till vårt första lilla bo, ett gammalt fint hus, i juni/juli ♥
  • vi flyttade in i huset i augusti ♥
  • barnen flyttade in på halvtid i september ♥
  • vi förlovade oss den 19 september i Stockholms stadshus (kungaparet närvarade faktiskt)
  • vår första jul med bådas familjer o barn firades i vårt hus ♥
och så gifte vi oss i maj 2005
 
♥ Vi har inte ångrat en enda dag av vårt liv ihop o det bästa idag är att det bara blir bättre ♥
 
 
 
Postat av: Herr Dunderbar
URL: http://www.dunderbar.com 2014-03-17 / 13:42:22

Mysigt och småroligt inlägg att läsa! :P
Jag hade aldrig hört talas om uttrycket "sötörat" förut :P


Postat av: En plats i solen
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se 2014-03-17 / 21:12:42

Var så god, och tack fina du, ser fram emot och visa upp honom i maj för er och hoppas att ni gillar honom lika mkt som jag :) <3 kram


Postat av: ✫ Fru Eriksson
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/ 2014-03-18 / 12:28:00

Så myyyyyyyyyysigt <3

/Kram på Er!


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se 2014-03-18 / 16:26:24

Åh ni är bara för härliga gamla människor;)Ser Johannas kommentar ovan, kommer hon på festen i maj?


Postat av: Johannas Retro
URL: http://johannasretro.com 2014-03-19 / 12:25:19

Åh va fin bild på er!


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2014-03-27 / 20:01:35

Bra skrivet Mia, helt rätt ! Vi tog det lite lugnare, men det gick ju bra det med ;P
Mina föräldrar som är en stor inspiration (varit gifta i över 40 år nu) förlovade sig efter 3 månader och jag tror faktiskt bröllopet var bara efter de hade varit tillsammans 6 månader <3
Sv tack för tipset, jättebra tips, men behöver nog fler fossingar då hi hi
Kramar !!!!!!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?