Är ju lycklig

och borde må som en prinsessa, men det gör jag inte! Hur mycket jag än försöker bli på riktigt glad, så är jag LEDSEN precis hela tiden, tidvis ligger gråten där precis bakom näsan och ögonen, redo att när som helst brista ut och låta mig gråta. Kanske är nästa gråt förlösande och gör mig helare, gladare igen ... kanske eller kanske inte.
 
Svårt att förklara för andra hur det känns, för hur kan man vara lycklig och ändå inte?! Hur förklarar jag att jag vill så gärna, men att kroppen nekar rörelserna som behövs för att handling ska ske? Hur beskriver jag hur mitt inre ser ut fastän det yttre visar något annat? Och när säger jag till på jobbet när någon frågar hur det är ATT JAG MÅR FÖR JÄVLIGT syns inte det?!? När ska jag lära mig att inte vara så förbaskat duktig och orka hela tiden?
 
Nedan är delar av det som händer inom mig, just nu i ett skov av totalt mörker och tankar som inte vill sluta rulla, dag som natt är de där i vägen för mitt liv att fungera.

Kognitiva symtom

  • Minnesstörningar (check)
  • Svåra koncentrationsproblem (check)
  • Oförmåga att tänka klart (check)
  • Låg stresstolerans (check)
  • Överkänslighet för ljud, ljus, lukter (check på ljud)
  • ”Tunnelseende”

Somatiska symtom

  • Trötthet /uttmattning (check)
  • Sömnsvårigheter (check)
  • Ökad infektionskänslighet
  • Ökad smärtkänslighet
  • Muskelproblem (check)
  • Mag-tarm problem (check)

Psyke

  • Känslolabilitet (check)
  • Nedstämndhet (check)
Hämtat från en mycket bra sida om just utmattningssyndrom som jag är drabbad av, eller rättare sagt - det jag låtit mig hamna i med mitt duktiga-flicka-beteende genom hela mitt yrkesverksamma liv.
 
Kanske hade min väg tillbaka ur stressträsket gått lättare om jag fått/begärt hjälp? Eller typ gått till någon annan än den första idioten jag träffade som skulle hjälpa mig (med primalskrin o annat skräp). Om jag varit hemma och sjukskriven? Går ju inte att tänka så heller, eftersom jag ju inte gjort något av dessa saker - så det är bara att invänta ljuset där borta, långt långt där borta, i slutet av tunneln.
 
♥ Tack älskade husbandet som finns där i allt detta mörker,
du är en del av ljuset, det på insidan av mitt hjärta som gör mig lycklig trots allt ♥
♥ och till finaste vännen & lillasystern i världen LÖÖÖV Y ♥
Postat av: Life of Johanna
URL: http://lifeofjohanna.se 2014-10-30 / 21:38:54

Stor kram till dig vännen <3


Postat av: Kenneth
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/ 2014-10-31 / 06:45:25

Låter inge kul o jag känner med dig, det kan ta lång tid att återhämta sig så låt det ta den tid det tar så att du inte försöker vara flicka duktig.


Postat av: Linda- Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se 2014-11-02 / 19:17:37

Tack fina Mia,älskar dig.. det vet du! Bra att du skriver ut det här tycker jag så många fler som kanske förstår då oxå..hade jag varit hos dig så hade jag sprallat runt, gett dig en stor kram & fått dig att skratta;)
Hoppas detta reder ut dig snart och att du ser en ände på mörkret i tunneln, ljuset som kommer emot dig, det kommer snart jag lovar! Undrar ifall hösten påverkar dig tro? Ljusterapi kanske funkar..kan ju inget om utmattningssyndrom men ljusterapi är jättebra. Testade på Asia Spa och konstigt nog så märker man skillnad..och det viktiga att inte ge upp!
Tänk till våren när vi sitter på ett mysigt café i Rom och #viärvilkaviär #vibloggarfrånrom #viärvaknahelanatten #miakanaldrigslutaprata #vimåstesovanu ÄLSSSSSSKKKKKKKARRRRRR DIG!!!!!!


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se 2014-11-03 / 12:21:23

Ja Tupperware är bäst liksom!Finns inte bättre produkter än dem!
Jaaaa jag vet detta söta Mia, man vill så mkt;)


Postat av: ♥ Sojka ♥
URL: http://sojka.nu/kickstarten-en-ny-borjan-pa-ett-nytt-liv/ 2014-11-05 / 12:51:17

Ja jag kan verkligen rekommendera recepten! Kul att du vill prova. Lovar att krama boyzen! <3 ;) KRAM


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2014-11-12 / 20:00:32

Åh fina du, har missat att titta in här på alldeles för länge och så ser jag detta <3
Fina fina Mia, det är inte bra att vara duktig hela tiden, men jag känner SÅ väl igen symptomen, ibland vill man bara skrika rätt ut ... dock är nog primalskrik ngt som ev. bara hjälper kortvarigt ;)
Jag fick ju hjälp via vårdcentral när jag mådde dåligt , lite KBT terapi hade nog inte varit fel gumman. Det skulle ALLA må bra av att pröva lite då och då <3
Många många kramar !!!!!!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?