Fantastiskt läsvärt inlägg

som jag läst i en annans blogg, dvs Hundar som har roligt! - dagboken och så får jag samtidigt be om ursäkt att jag inte kunde låta bli ännu ett inlägg denna dag .... men ni kommer att gilla inlägget!

Titeln är "Nej, alla hundar beter sig INTE egoistiskt jämt ...." fortsätter så här ... "inte heller är det så att alla människor, katter, åsnor eller what-have-you alltid beter sig egoistiskt" - självklart blev man intresserad att följa vidare i denna tanketråd, vilket jag gjorde och kom så till slutet där skribenten avslutar med

"Det räcker att säga såhär: Hundar har väldigt små hjärnor. Hundar kan inte tänka som vi. Hundar kan inte fundera över vad som är moraliskt rätt eller fel, dom kan inte fundera över vad som ska hända längre fram i tiden, dom kan inte fundera över hur det skulle vara att verkligen vara en annan person. Detta bör man hålla i minnet när man tränar dom. Konstigare än så är det inte!"

Gillar hela inlägget, men tok-gillar avslutningen - precis huvudet på spiken, summan av kardemumman osv osv.

All for now (perhaps *hihi*)

HugsiHugsiΦ
Postat av: Lena
2008-12-30 / 11:32:21

Tänkvärt verkligen!! Bra skrivet hela inlägget tyckte jag!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?