Gamla ryggsäckar

och saker vi samlat däri, ja det är något jag och en vän pratat om idag på eftermiddagen. Ni vet, som vi ofta gör, samlar allt i en säck, sätter den på ryggen och bär den med oss vartän vi går. Plockar ur olika saker (ofta dåliga tyvärr) därur och riktigt gottar oss i eländet. Alla ni som haft väggkänningar och blytyngda ryggor vet vad jag pratar om!

Så, nu är det dags, dags att göra sig av med det gamla som ligger där innuti våra bärbara minnen, som blytunga säckar på våra ryggar. Ja, lite som att gå på picknick och faktiskt tömma picknick-korgen, tömma för att rymma det nya till nästa gång vi ska fika liksom. För inte lämnar vi väl kvar rester i korgen att bära med till nästa picknick-träff?? Nä, tänkte väl inte det!

Alltså, töm nu ert gamla byk, tänk inte bakåt, rafsa inte neråt i säcken. Det mögliga därnere är att jämföra med en utrensning i kylen innan semestertrippen! DET SKA BORT, fyll bara på med nytt. dagsfärskt och precis som detta ord DAGSFÄRSKT, så länge ska det finnas kvar som hanteras idag, allt annat ska väck mesamma! Det fina och bra som håller länge, lägg det i en av sidofickorna att spara till en dålig dag, men byt ut även dessa mot nya färska bra-ha-saker ni får från era nära och kära!

Jag själv tänkte "bygga" ny rygga, en rygga fylld med dagsfärska härligheter de mina ger mig var dag, ibland smått, ibland stort, men bara det ska få rymmas i min nya ryggsäck! Allt trist ska jag lägga i en specialgjord ytterficka, en ficka som är en låtsas-ficka med hål rakt igenom, så allt det tråkiga där får rinna ut och bli till ingenting!

Över och ut, nu är detta ryggsäcksbygge slut!
Postat av: MadMolly
2009-08-06 / 19:39:32

Underbart skrivet och beskrivet. Det är ju faktiskt så det är. Ska nog göra en ordentlig rensning jag med. Varför bära runt på gammal skit :)


Postat av: Sara
URL: http://sarath.blogg.se/ 2009-08-06 / 21:47:19

Heeeej! :) Jaaaa dom är underbara! Kan säga att dom är sköna att gå i, trotts hög klack. För man har sånt stöd i hela foten liksom!



Dock är dom inte lika sköna att gå i hem från krogen mitt i natten efter en kväll med dans! :)

Då var det i princip barfota som gällde!



:)


Postat av: Linda
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2009-08-07 / 11:31:20

hihi jaha,hihi...ja kika in mitt tips annars får ni gärna stå på vår uppfart!Den är stor o ryms typ 15 bilar eller ngt...=)

Men det kanske inte är så kul att stå där...hihi jag skriver mitt telefon nummer i epostfältet...=)

Skall bli kul om ni dyker upp..!


Postat av: Anna-Karin Edlund
URL: http://www.dptjejer.blogspot 2009-08-07 / 22:52:07

Bra beskrivning av "ryggsäcken", helt rätt.



Vi har snart varit ute i tre veckor med vagnen, två av dem på Fårö, åker hem på söndag, skulle kunna stanna längre helt underbart väder här nu. Men men ... verkligheten kallar.



Kram


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensserier 2009-08-08 / 10:01:47

Hahaha, fy f-n vad korkad jag är ibland, det tog mej ända till slutet av inlägget att fatta att det var en METAFOR! Men det kanske beror på att jag själv just rensat lite i botten på alldeles fysiska existerande väskor, och bara "men vad sjutton, en gammal flajer för en klubbkväll -07" osv...


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?