Hämtning Fred the vov

igår tänkte jag bara dra en snabbis om såhär på tisdagskvällen!

Hämtningen gick super på alla sätt och vis, follow the story here below!

- vi kommer uppför gången, Fred vet att det är vi
- jag går in och betalar och frågar hur det gått, får positivt gensvar samt ett gäng visitkort (I will spread the good word about this place, it really is GREAT)
- ägaren frågar om han ska släppa ut hunden, jag säger ja men kanske för fort ... upptäcker att Fred inte har halsband när han kommer från "utsläppet"
- oooooops säger det i magen, vad månne hända nu hinner jag tänka
- Fred drar fram mellan mig och husse, glad som bara den, ner till bilen och upp för att möta upp oss, nära, nära
- vi går lugnt och sansat mot bilen och säger ingenting, vid bilen är han med oss som ett ditklistrat frimärke och när vi visar upp i bilburen hoppar han upp och in som ett skott
- allt detta utan en ansats att springa runt längre än där vi är, inte förbi de andra hundarnas burar, spårar inte någon lukt under denna stund. TOTALFOKUSET ÄR PÅ OSS TILL 100 %  och detta trots att det vimlar av dofter runtikring, andra vovdofter, skogens dofter, ja you name it, men vår lille store kille valde oss framför allt detta, okopplad och fri men ändå fast vid oss!!

Över och ut, nu är denna lyckliga vovstory slut!
Postat av: MadMolly
2009-08-05 / 00:32:45

Klart han har fokus på er, ni är ju bäst ju!!!!


Postat av: Sara
URL: http://saantos.blogg.se/ 2009-08-05 / 11:21:33

vad duktrig killen är! :) Sånt är alltid roligt att läsa och se, sicka underbara pinnar vi har!

Ta hand om er


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensserier 2009-08-08 / 10:00:14

Vilken duktig liten Fredda ni har. :-D


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?