Trött, men still alive and kicking

ja, vad kan man annat bli när det är fullt ös medvetslös hela tiden! Känns ändå som att det är ok mycket jämför med tidigare veckor och helger, vi är väl mer avspända kan jag tro! Detta har hänt hos oss i helgen:
  • två- och fyrbent-träff med mycket spring i de fyrbenta sorterna, drog järnet över ängarna så det yrde om dem (lör)
  • satte ut våra möbler på altanen - nu är det som sagt vår tycker vi! Blir det mer snö och drivor av densamma, ja då tar vi bara bort den från möblerna så att känslan av vår ändå finns kvar ;-) (lör)
  • Freddan var ute med oss och förjoggade inför träffen - fastsatt med vår löplina och ihop med nya spårlinan på 15 meter - han tyckte det var najz att vara med även om han gick på egna strövtåg alltsomoftast också, bra med så mycket lina att tillgå då :-D Blir super när vi får staket på plats, då kan han var fri som fågeln o rusa som han vill!
  • åt goooood mat efter recept från "Halv åtta hos mig" som går på TV4, just precis halv åtta måndag till torsdag! Enda receptet jag tagit därifrån, men så såg ju alla deltagarna lyriska ut så jag tänkte, Why not? - bra var det eller vänta det var SUUUUUPER-BRA! Lägger ut receptet när jag kommer åt det för er som vill testa! Alla satt och "Mmmmmmmmade" så att det gick hem kunde man förstå! (lör)
  • Uppesittarkväll med TheGang, tills 2 snarkadande män i soffan och GrabbarnaGrus (the vovs) låg i Freddans bädd med benen rakt upp i luften - stela som pinnar (ja, ja, en är ju det men ni fattar), vi Girlisar var som vanligt på G (aj, halsen gör ont idag) - tur att de inte har långt hem, det var tungt ändå tydligen att komma hem (lör/sön)
  • uppsättning gardinstänger och gardiner i allrum (med mörkläggningseffekt för biodukens skull) och i yngsta tjejens rum - fiiiint som snus (sön)
  • finlir i husvagnen - antiglidmattor i skåpen, organiserat allt på rätt plats, dumpat en del och fått riktigt fint! Nu återstår bara att provbädda främre slafen med nytt sänglinné, kuddar o täcken - blir så najz och vi längtar verkligen till första turen med TheBaker's Hood eller vad hon/han nu ska heta!! (sön)
  • tvättat och bäddat rent i tjejernas sängar inför ankomsten i morgon bitti - mysigt hoppas jag att de båda tycker! (sön)
  • förberett packning inför morgondagen - I'm on my way ..... seeeeee ya' later alligator (sön)
Sen så har vi suktat efter en go kille med fyra ben, men som vi sagt förut, det går tyvärr inte nu med jobb och allt och det är ju ändå ett ansvar för livet man tar på sig i och med en ny fyrfota vän, då ska alla förutsättningarna vara de rätta - det finns liksom inga ångerveckor vad gäller detta med att skaffa hund!

Nu är det dags för mer husvagnsfix, kanske ses vi härinne senare eller så inte! Oavsett, så hoppas jag ni haft det underbart Wherever you've been or been doing this weekend - kram o hej från en gla' tjej!

HugsiHugsiΦ
Postat av: felicia
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv 2009-03-22 / 23:11:42

Det låter ju som om ni har vår hos er. vad mysigt.



Tack för din långa kommentar. Jo brevvänner har jag. Men jag har varit dålig på att skriva till dem.

Tack och lov så kan jag prata öppet och ärligt med min LSS handläggare.


Postat av: felicia
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv 2009-03-22 / 23:25:15

Tack för att du gav mig MVG i betyg för novellen :) läraren gav mig VG minus.


Postat av: felicia
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv 2009-03-22 / 23:54:00

jag försvann in bland studieböckerna :)


Postat av: MadMolly
2009-03-23 / 08:59:05

Låter som ni har haft en helg full av roliga (och några nödvändig)aktiviteter.

Hoppas ni haft det riktigt trevligt.

Väntar med spänning på receptet ;)


Postat av: Sara
URL: http://sarath.blogg.se/ 2009-03-23 / 13:18:51

Härlig helg hurru ;) Förresten, vi vill ha recept, bilder och sen måste jag säga att det är ju underbart när man får ut utemöblerna! :)

Längtar tills vi får ordning hemma! Blommor och grejjor. det är toppen!



kram från oss


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?